Sunday, April 29, 2012

အေထာက္ေတာ္ လွေအာင္ ဘာသာျပန္ ရဘက္ကာ, အပိုင္း (၂)

အခန္း (၂)

ဘယ္နံေရာအခါတြင္ မွ မန္ဒါေလစံအိမ္ၾကီးသို႕ ကၽြန္မတို႔ ျပန္သြားႏိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ သည္ေလာက္ ကေတာ့ အလြန္ေသခ်ာပါသည္။ အတိတ္၏ျဖစ္ရပ္တို႔သည္ ကၽြန္မ တို႕ႏွင့္ လက္တစ္ကမ္း အကြာ တြင္ ရွိေနေသးသည္မွာ မွန္ပါသည္။ ကၽြန္မတို႔ ေမ့ေဖ်ာက္ပစ္ ခ်င္ျပီး အတိတ္ကာလမွာပင္ ထားခဲ့ခ်င္ သည့္ အရာဝတၳဳတို႔သည္ တျပန္တေက်ာ့ ေပၚေကာင္း ေပၚလာႏိုင္ပါသည္။
သည္႕ အတြက္ပင္ ကၽြန္မတို႕ စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔ေနၾကရပါသည္။ သည္အတြင္ပင္ စိတ္ထဲမွာ မျငိမ္းမခ်မ္း ျဖစ္ေနၾကရႈပါသည္။ အေၾကာင္းမဲ့ စိုးရိမ္ထိတ္လန္႕မႈမ်ားမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ကၽြန္မ တို႕ ၾကိဳးစား ရုန္းကန္ ထြက္မိခဲ့ၾကပါသည္။ ယခုေတာ့ အားလံုး ျပီးျငိမ္းသြားေပျပီ။ ဘုရားသခင္ ကို ေက်းဇူးတင္ ပါသည္။ ေရွးယခင္ကအတိုင္းပင္ အျပန္အလွန္ အေဖာ္ျပဳကာ ကၽြန္မတို႕လင္မယား ရိုးေျမက် ေပါင္းၾက ပါမည္။

ကၽြန္မ၏ခင္ပြန္းသည္ အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ပင္ သည္ခံႏိုင္စြမ္းရွိေနပါ သည္။ ဘယ္ေသာ အခါ မွ်လည္း ပစိပစပ္ မမ်ား။ ဘာေတြျဖစ္ခဲ့ရသည္ကုိ သူ ျပန္လည္အမွတ္ရ သည့္ အခါမ်ိဳး မွာပင္ သူ ခံႏိုင္စြမ္း ရွိေနျပီ။ ယခုတေလာတြင္ အတိတ္ကာလအေၾကာင္းမ်ားကို ကၽြန္မ ျပန္ေျပာင္း အမွတ္ရ သည္ထက္ပင္ သူက ပိုကာ မၾကာခဏ အမွတ္ရေနသည္ဟု ကၽြန္မထင္ပါသည္။
ရုတ္တရက္ သူ႔ အမူအရာေျပာင္းျပီး သတိလက္လြတ္ျဖစ္သြားပံုကို ျမင္ရျခင္းအားျဖင့္ ဘာေတြကို သူ အမွတ္ ရေနျပီျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္မ အတပ္ေျပာႏိုင္ပါသည္။ မျမင္ေတြ႔ႏုိင္ေသာ  လက္ျဖင့္ သပ္ခ် လိုက္သလို သူ႔မ်က္ႏွာေပၚမွ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ အမူအရာအားလံုး မွာ ျပယ္လြင့္ေပ်ာက္ကြယ္ သြားတတ္သည္။ ထိုေနရာတြင္ မ်ာက္ႏွာဖံုးတစ္ခုက အစားထုိးဝင္ ေရာက္လာတတ္သည္။

ေအးတိေအးစက္ႏိုင္ေသာ အမူအရာမ်ိဳးေပၚလာသည္။ သူ႕မ်က္ႏွာ သည္ ေခ်ာေမာလွပေနသည္ကား မွန္ပါ ၏။ သို႕ေသာ္လည္း အသက္ဝိညာဥ္ကင္းမဲ့သူလို၊ ခံစားခ်က္ကင္းမဲ့သူလို၊ ျဖစ္ေနသည္။ ျပီးေတာ့ စီးကရက္ မ်ားကို တစ္လိပ္ျပီးတစ္လိပ္ အဆက္မျပတ္ေသာက္ေတာ့သည္။ ျပာေတြ၊ စီးကရက္တိုေတြ ကိုလည္း စနစ္တက် မေျခြ။ ပန္းပြင့္ဖတ္မ်ား ေၾကြက်ေနသလို ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ပြစာက်ဲေနသည္။
ျပီးေတာ့ ဘာအဓိပၸါယ္မွ် မရွိသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုလည္း စိတ္အားထက္သန္စြာ ျဖင့္ သြက္သြက္ လက္လက္ၾကီး ေျပာခ်ေနတတ္သည္။ ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ ေရာဂါေဝဒ နာအေပါင္း ကို ေပ်ာက္ကင္းေစတတ္သည့္ ေဆးတစ္လက္ လက္ကိုင္ရထားသူလို မည္သည့္ အေၾကာင္းအရာ ကိုမဆို သူေျပာေလေတာ့ သည္။

ေဘးဒုကၡ တစ္စံုတစ္ရာႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳျပီးေသာအခါတြင္ ေယာက်္ားမိန္းမပါ ပိုမိုျပီးရင့္ က်က္ တည္ျငိမ္ လာၾကသည္ဟု ကၽြန္မယံုၾကည္ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္လည္း ယခုဘဝမွာသာမက ဘယ္ဘဝ ဘယ္ကမၻာေရာက္ေရာက္ ကၽြန္မတို႕အဖို႕ေတာ့ ေကာင္းစြာ ခံႏိုင္ရည္ရွိလာပါျပီ။ ဘယ္လို အပူမီးႏွင့္ပဲ ၾကံဳရၾကံဳရ အေၾကာင္း မဟုတ္ေတာ့ျပီ။ အဆိုးဆံုးအျဖစ္အပ်က္ကို ကၽြန္မတို႕ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ၾကရျပီ မဟုတ္ ပါလား။

စိုးရိမ္ထိတ္လန္႕ျခငး္၊ အထီးက်န္ႏိုင္လွျခင္း၊ ၾကီးမားသည့္ ေသာကမီး ေလာင္ျမိဳက္ ျခင္းမ်ားကို ကၽြန္မတို႔ လင္ေရာမယားပါ ခံစားခဲ့ၾကရျပီ။ မသည္သူမဆို ေလာကဓံတရားမ်ားကို တစ္ေန႕မဟုတ္တစ္ေန႕ ၾကံဳေတြ႔ခံစားၾကရမည္သာ ျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္မယံုၾကည္ပါသည္။ ကၽြန္မတို႕ လင္မယားႏွစ္ေယာက္အဖို႕မူ မေကာင္းဆိုးဝါးေပးသမွ် ေဘးဒဏ္ကိုလည္း ခံစားခဲ့ ၾကရျပီ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေနာက္ဆံုး တစ္ေန႕ မွာေတာ့ ကၽြန္မတို႕ ရင္ဆိုင္တိုက္ပြဲဝင္ၾကရမည္ သာျဖစ္ပါသည္။ သည္တိုက္ပြဲမွာ  ကၽြန္မ တို႔ ေအာင္ပြဲခံရမွာ ေသခ်ာပါသည္။ မလြဲမေသြ ေအာင္ပြဲခံရမသည္ဟုလည္း ကၽြန္မတိို႕ယံုၾကည္ ထား ပါသည္။

ယခုဆိုလွ်င္ မည္သည့္ေဘးအႏၱရာယ္မ်ိဳးကိုမွ် မေကာင္းဆိုးဝါးက ဆက္လက္မေပးႏိုင္ ေတာ့ျပီ။ အက်ပ္အတည္းၾကီးတစ္ခုလံုးကို ကၽြန္မတို႕ ျဖတ္သန္းလြန္ေျမာက္ခဲ့ပါျပီ။ ကၽြန္မတို႕ မွာ မည္သို႕ေသာ ဒဏ္ရာအနာတရ မွ မျဖစ္ေပၚခဲ့။ ေဘးအႏၱရာယ္တစ္ခုႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ရေတာ့ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္မ၏ ခင္ပြန္း က အစကတည္းက ႀကိဳတင္မွန္းဆခဲ့ျပီး ျဖစ္သည္။ သူ မွန္းဆခဲ့သည့္ အတိုင္းလည္း မွန္ခဲ့သည္။
ႀကံဳရာျပဇာတ္ တြင္ ခ်ီေကာက္လိုက္ျပီး ကျပအသံုးေတာ္ခံရေသာ ျပဇာတ္မင္းသမီး၏ အျဖစ္မ်ိဳးႏွင့္ပင္ တူေနေသးေတာ့ သည္။ လြတ္ေျမာက္မႈအတြက္ စြန္႔လႊတ္မႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ခဲ့ရ ပါသည္ဟုေတာ့ ဆိုရ ပါမည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဘဝဇာတ္ခံုေပၚတြင္မူ ကၽြန္မေကာင္းစြာ ကျပ အသံုးေတာ္ခံျပီးပါျပီ။ အေတြ႔အႀကံဳ မ်ားလည္း ရင့္က်က္လာပါျပီ။ ထိုု္႕ေၾကာင့္လည္း ကၽြန္မတို႔ ၏ ဘဝျငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈႏွင့္ ဘဝလံုျခံဳမႈ အတြက္ အာမခံခ်က္မ်ား ရရွိႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ကၽြန္မ၏ အာ႐ံုငါးပါးခံစားခ်က္မ်ားကို လိုလို လားလား ေပးအပ္ပါမည္။

ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းတရားဟူသည္မွာ တန္ဖိုးထားအပ္ေသာ ပိုင္ဆိုင္မႈကား မဟုတ္။ စိတ္ႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ အေတြးအေခ ၚႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ အရာသာလွ်င္ ျဖစ္ေခ်သည္။ ကၽြန္မတို႔ လင္မယားအေနျဖင့္ စိတ္ဆင္းရဲ ရေသာ အခ်ိန္ကာလမ်ားကို အမွန္တကယ္ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရပါ သည္။ သို႕ေသာ္ အျခားအခ်ိန္ ကာလမ်ားလည္း မုခ်ဆက္ဆက္ရွိရပါဦးမည္။ နာရီလက္တံႏွင့္ တိုင္းထြာမႈ မျပဳအပ္ေသာ  အခ်ိန္ကာလ ဟူသည္မွာ ရွိရပါဦးမည္။ ကၽြန္မ၏ ခ်စ္လင္ၿပံဳးသည့္ အခ်ိန္ကာလကို မုခ်မေသြ ေရာက္ရဦးမည္။

ကၽြန္မတို႕ ဇနီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ေယာက္မွာ အတူတကြ လက္တြဲျပီး တစ္စိတ္တစ္ဝမ္းတည္း ရပ္တည္ေန မိျပီျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္မသိပါသည္။ လက္တြဲမပ်က္ေက်ာခ်င္းကပ္ ရင္ခ်င္းအပ္ကာ ဘဝခရီးကို ကၽြန္မတို႔ ခ်ီတက္ၾက ရပါမည္။ စိတ္ဝမ္းကြဲျပားမႈဟူသည္ မရွိ။ အျမင္းခ်င္းမတူ ဆိုသည္ မရွိ။ ကၽြန္မတို ႔ႏွစ္ေယာက္ၾကား တြင္ အကာအဆီး အေႏွာက္အယွက္ဆိုလို႕ ဘာဆို ဘာမွ်မရွိ။
ကၽြန္မတို႔ လင္မယားၾကားမွာ လွ်ိဳ႕ဝွက္ဖံုးကြယ္ထားသည့္ အရာဆိုလို႕လည္း လံုးဝမရွိ။ အရာအားလံုးကို မွ်ေဝ ခံစားၾကသည္။ ေကာင္းတူဖိုးဖက္ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္မတို႔ ယခုတည္းခိုေန သည့္ ဟိုတယ္ေသးေသး ကေလးသည္ အလြန္တရာ ျငီးေငြ႔ဖြယ္ေကာင္းသည္မွာ မွန္ပါသည္။ အစားအေသာက္မ်ား ညံ့သည္မွာ မွန္ပါသည္။ တစ္ရက္ျပီး တစ္ရက္ႀကံဳေတြ႕ရသည့္ ပတ္ဝန္း က်င္ႏွင့္ အျဖစ္အပ်က္မ်ားအားလံုး အတူတူျဖစ္ေန သည္မွာလည္း မွန္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္မတို႔အတြက္ဘာတစ္ခုမွ် အေရးမႀကီးေတာ့ပါ။

ခမ္းနားၾကီးက်ယ္လွေသာ မည္သည့္ ဟိုတယ္ၾကီးမ်ားထဲမွာမဆို ကၽြန္မ၏ခင္ပြန္းသိ ကၽြမ္းေသာ လူေပါင္းမ်ားစြာကိုလည္း ကၽြန္မတို႔ ေတြ႕ရဦးမည္။ တစ္ခါတစ္ရံက်ေတာ့လည္း ကၽြန္မ တို႔ ျငီးေငြ႔မိ သည္မွာအမွန္။ သည္လို ျငီးေငြ႕မႈဆိုသည္ကလည္း တစ္နည္းအားျဖင့္ေတာ့ စိုးရိမ္ ထိတ္လန႔္ မႈမ်ား ကို ေျပေပ်ာက္ေစတတ္ပါသည္။
ပံုမွန္ အျဖစ္အပ်က္ေလးမ်ား ျဖစ္ပ်က္ေနၾကသည့္အတိုင္း ကၽြန္မတို႔ ေက်ေက်နပ္နပ္ ၾကီး ေနထိုင္ ပစ္လိုက္ၾကပါသည္။ ယခုဆိုလွ်င္ ကၽြန္မ၏ေယာက်္ားကို အက်ယ္ႀကီး စာဖတ္ျပ ရသည့္ အလုပ္မွာ ကၽြန္မ အလြန္တရာတိုးတက္ ကၽြမ္းက်င္ေနျပီ။ ယခုလို ႐ိုး႐ိုးဘဝကေလးမွာ ေနရသည္ကို ကၽြန္မေယာက္်ား လည္း အသားက်ေနျပီ။

စာပို႔သမားမလာသည့္ အခါမ်ားတြင္ သာ သူစိတ္လက္မရွည္ႏိုင္ဘဲ ၇ွိတတ္သည္။ စာပို႔သမား အလာ ေနာက္က်ျခင္း သည္ သတင္း စာမ်ားကို တစ္ရက္ေနာက္က်ျပီး ဖတ္ရေတာ့မည္ဆိုသည့္ သေဘာျဖစ္ သည္။ သညလိုအခါမိ်ဳး တြင္ ကိုယ္သိခ်င္သည့္ ခရစ္ကက္ကစားပြဲ အႏိုင္အရႈံးသတင္း ကို ေရဒီယိုဖြင့္ျပီး နားထာင္ႏိုင္သည္ကား မွန္ပါ၏။ သို႔ေသာ္လည္း ေရဒီယိုသံက ကၽြန္မတို႔ စိတ္ကို အေႏွာင့္ အ ယွက္ျဖစ္ေစပါသည္။ သည္ေတာ့လည္း အရႈံးအႏိုင္သတင္း သိခ်င္စိတ္ကေလးကို အသာမ်ိဳ သိပ္ထားလိုက္ ရပါေတာ့သည္။ ရက္ေနာက္က်ျပီးမွ သိရေသာ္လည္း ကိုယ္မသိေသးသည့္ သတင္းသည္ ကၽြန္မ တို႔အတြက္ သတင္းဦးပဲ မဟုတ္ပါလား။

အစမ္းယွဥ္ၿပိဳင္ၾကသည့္ အားကစားပြဲမ်ား မေျပာပေလာက္သည့္ လက္ေဝွ႔သတင္းမ်ား ဘိလိယက္ အမွတ္မ်ားသည္ပင္ ကၽြန္မတို႔၏ ျငီးေငြ႔မႈကို ေျပေပ်ာက္ေစႏို္င္စြမ္း ရွိပါသည္။ တကယ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္မ တို႔သည္ ႀကိတ္ခြဲရန္ စပါးျပတ္ေနသည့္ ဆန္စက္ႀကီးတစ္လံုးႏွင့္ တူညီ ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားငယ္တို႔၏ အားကစားသတင္းမ်ား ေခြးၿပိဳင္ပြဲ   သတင္း မ်ား ေတာရြာကေလး မ်ားတြင္ က်င္းပသည့္ အားကစားသတင္း ကေလးမ်ားသည္ပင္လွ်င္ ကၽြန္မတို႔၏ ဆာေလာင္ မြတ္သိပ္ေနေသာ ဆန္စက္ႀကီး အတြက္ ႀကိတ္ခြဲစရာ စပါးမ်ားသဖြယ္ ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။

ကၽြန္မတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ေယာက္တည္း ေမြရပ္ဌာေန အဂၤလန္ေျမႏွင့္ ေဝးကြာရာသည္ ကၽြန္ကေလး တစ္ခုေပၚ က ဟိုတယ္ကေလးထဲမွာ ေရာက္ရွိေနၾကပါသည္။ သည္လိုေနရသည့္ အခ်ိန္မိ်ဳးတြင္ မဂၢဇင္းႏွင့္ သတင္းစာေဟာင္းမ်ားကို ဖတ္႐ႈရေသာအခါ ကၽြန္မတို႔အဖို႔ ကိုယ္ဌာေန သို႔ ျပန္ေရာက္သြားသလို ခံစား ရျပန္သည္။ စာရြက္ေဟာင္းမ်ားကို တစ္ရြက္ခ်င္း လွန္ေလွာရင္း မန္ဒါေလ စံအိမ္ႀကီး ကို လည္းေကာင္း၊ စံအိမ္ဝင္းအတြင္းရွိ သစ္ေတာႀကီးကို လည္းေကာငး္ ျပန္လည္ အမွတ္ရ ျမင္ေယာင္ေနမိပါသည္။ ဖုန္ဆိုးေတာ မွ သစ္ေဆြး သစ္ပုပ္နံ႔ ကေလးမ်ားကိုပင္ ႏွာေခါင္းမွာ ႐ူရွိဳက္ ရသလို ခံစားမိပါသည္။

တစ္ႀကိမ္တြင္မူ ခ်ိဳးလင္းျပာမ်ားအေၾကာင္း ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ပါလာသည္။ ထိုေဆာင္း ပါးကို ကၽြန္မေယာက်္ားၾကားေလာက္ေအာင္ အသံက်ယ္က်ယ္ျဖင့္ ဖတ္ျပေနရင္း မန္ဒါေလစံ အိမ္ႀကီး ရွိ ေတာနက္နက္အတြင္း သို႕ ကိုယ္တိုင္ ျပန္လည္ေရာက္ရွိသြားသလို ကၽြန္မ၏ စိတ္ ထဲမွာ ခံစားေန ရျပန္ပါသည္။
မန္ဒါေလစံအိမ္ ၏ ေတာနက္အတြင္းမွာ ခ်ိဳးလင္းျပာမ်ားက ကၽြန္မ၏ ေခါင္းေပၚတြင္ အေတာင္ပံ တဖ်တ္ဖ်တ္ခတ္ လ်က္။ သူတို႔၏ ႏူးညံ့ေပ်ာင္းႏြဲ႕ေသာ မဖိုေခၚသံမ်ားကိုလည္း ကၽြန္မ၏နားထဲမွာ ၾကာေယာင္ လ်က္။ သည္ပတ္ဝန္းက်င္အေနအထားေၾကာင့္ ေႏြကာလ၏ မြန္လြဲပိုင္း အပူဒဏ္ သည္ပင္လွ်င္ ေလ်ာ့ပါးသြားကာ ခ်မ္းျမျငိမ္းေအးလာသည္ဟု ကၽြန္မ ထင္မိပါသည္။ ကၽြန္မတို႔၏ အခ်စ္ေတာ္ေခြး ကေလး ဂ်က္စ္ပါ ေရာက္လာေတာ့မွပင္ ခ်ိဳးလင္း ျပာတို႔၏ သာယာျငိမ္းေအးေသာ ကမၻာကေလး မွာ ပ်က္ျပားသြားရေလေတာ့သည္။ ေခြးက ေလး ဂ်က္စ္ပါက ေျမႀကီးကို အနံ႔ခံရင္း ကၽြန္မ ကို လိုက္ရွာေနသည္။

ဂ်က္စ္ပါေရာက္လာသည္ႏွင့္ တျပိဳင္တည္း ခ်ိဳးလင္းျပာကေလးမ်ားမွာ သူတို႔ ပုန္း ေအာင္းေနသည့္ေနရာ မ်ားမွ ေခ်ာက္ေခ်ာက္ခ်ားခ်ားျဖင့္ ထပ်ံ ေျပးသြား ၾကေလသည္။ ကၽြန္မ တို႔ လွမ္းမျမင္ႏိုင္သည့္ အေတာင္ပံ ခတ္သံမ်ားကိုလည္း မၾကားရသည့္ ေနရာမ်ားသို႔ ပ်ံေျပးၾက ေလေတာ့သည။ ခ်ိဳးလင္းျပာ ကေလးမ်ား မရွိေတာ့ေသာအခါတြင္ သည္ေနရာတြင္ တိတ္ဆိတ္မႈအသစ္တစ္ခုက ဖံုးလႊမ္းႀကီးစိုး လာသည္။

ကၽြန္မလည္း ေနမထိနိုင္မသာျဖစ္လာသည္။ ေနေရာင္လည္းနည္းသြားျပီ။ သစ္ကိုင္း သစ္ခက္မ်ား ကလည္း ညိဳေမွာင္လာျပီ။ အရိပ္မ်ားကလည္း ရွည္လ်ားလာျပီ။ ယခုအခ်ိန္ ေလာက္ဆိုလွ်င္ စံအိမ္ႀကီး အတြင္း မွာ လတ္ဆတ္ေသာ ရပ္စ္ဗယ္ရီသီးမ်ားႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ ပြဲက အသင့္ျပင္ ဆင္ျပီး ေလာက္ျပီ။ ေျမျပင္ ေပၚ မွာ လဲေလ်ာင္းေနရာမွ ကၽြန္မ ထထိုင္မိေပလိမ့္ မည္။ ဂါဝန္ မွာ ကပ္ေန သည့္ ရြက္ေဟာင္းကေလး မ်ားကို ခါခ်မိေပလိမ့္မည္။ ျပီးေတာ့ ဂ်က္စ္ပါ ကို ေလခၽြန္ေခၚကာ အိမ္ႀကီး ဆီ သို႕ ဦးတည္ေလွ်ာက္လာမိေပလိမ့္မည္။ ေနာက္ဘက္သို႔ သမင္လည္ျပန္ တစ္ခ်က္ လွမ္းၾကည့္ရင္း ခပ္သုတ္သုတ္ေလွ်ာက္ လာမိေပ လိမ့္မည္။

ခ်ိဳးလင္းျပာ အေၾကာင္း ေဆာင္းပါးကို ခပ္က်ယ္က်ယ္ ဖတ္ျပေနခိုက္မွာပင္ အတိတ္ဆီ သို႔ ျပန္ေရာက္ သြားရသည္မွာ ထူးဆန္းေပစြ။ ကၽြန္မေယာက္်ား၏ မ်က္ႏွာေပၚတြင္လည္း ညိဳ႕ မႈိင္းသြားသည္ကို ကၽြန္မေတြ႕ လိုက္ရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဆာင္းပါးကို ဆက္မဖတ္ေတာ့ဘဲ ႐ုတ္တရက္ ရပ္ပစ္ လိုက္မိသည္။ ျပီးေတာ့ ခရစ္ကက္ အားကစားၿပိဳင္ပြဲသတင္း ေဖာ္ျပထားသည့္ စာမ်က္ႏွာ အေရာက္ တစ္ရြက္ခ်င္း လွန္ေလွာသြားမိသည္။ အားကစား သတင္းက ေျခာက္ကပ္ကပ္ႏိုင္လွပါသည္။ သို႔ေသာ္ လည္း သူ႔မ်က္ႏွာအမူအရာမွာ မိနစ္ အနည္းငယ္အတြင္း နဂိုေနရာ သို႔ ျပန္ေရာက္လာသည္ ကို ေတြ႕ရပါသည္။

ကၽြန္မတို႔ လင္မယားႏွစ္ေယာက္စလံုး အတိတ္၏ လႊမ္းမိုးမႈမွ လြတ္ေျမာက္လာၾက ပါျပီ။ ကၽြန္မအဖို႔လည္း သင္ခန္းစာေကာင္းေကာင္းရခဲ့ပါသည္။ အဂၤလိပ္သတင္းမ်ားကို ကၽြန္မ ဆက္ဖက္ေန လိုက္ပါသည္။ အဂၤလိပ္အားကစားသတင္းမ်ား ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ားႏွင့္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားသည့္ သတင္းမ်ား ကို ဖတ္ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္မကေတာ့ မန္ဒါေလစံအိမ္မွ အေၾကာင္းမ်ားကိုသာ တိတ္တခိုးဦး စားေပးျပီး စဥ္းစားေန မိပါသည္။ အေရာင္စံုေသာ သစ္ပင္ပန္းမန္မ်ား၊ ထံုပ်ံ႕သည့္ ရနံ႔မ်ား၊ အသံေပါင္းစံုမ်ား၊ မိုးေရစက္ မ်ား၊ စမ္းေရစီးသံမ်ား၊ ပင္လယ္ျပင္မွ လႈိင္းပုတ္သံမ်ားကို ၾကား ေယာင္ေနမိျပန္ပါသည္။ ယင္းအရာမ်ား အားလံုးသည္ကား မန္ဒါေလစံအိမ္ၾကီး၏  မေမ့ ေပ်ာက္ႏိုင္စေကာင္းေသာ အရာ မ်ားပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ျငင္းကြယ္ႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။

အဂၤလန္ ေက်းလက္ေဒသမ်ားအေၾကာင္းကို ေနာေက်ေနေအာင္ ကၽြန္မသိပါသည္။ ဘယ္ေျမေတြကို ဘယ္သူ ပုိင္ေၾကာင္း၊ ဘယ္ဖုန္းဆိုးေတာ မ်ားသည္ ဘယ္သူ႔လက္၀ယ္ရွိ ေၾကာင္း၊ ဘယ္သူ ေတြ ေတာလည္ တုန္းက ခါ အေကာင္ေပါင္း မည္မွ်ရခဲ့ေၾကာင္း၊ မည္သည့္ အရပ္တြင္ မည္သည့္ ငါးေတြ ေပါမ်ားေနေၾကာင္း ခေရေစ့တြင္းက်ေလာက္ေအာင္ပင္ ကၽြန္မ သိေနပါသည္။ သတင္းေတြ ကို ဖတ္ေနရင္းမွာပင္ အဂၤလန္၏အနံ႔အသက္မ်ားကို ရွဴ႐ႈိက္ေနရ သလို ရွိလာပါသည္။

ျမင္ေတြ႕ေနရသည့္ စပ်စ္ၿခံမ်ားႏွင့္ ေက်ာက္တံုးေက်ာက္ခဲမ်ားမွာ ကၽြန္မအဖို႔ ဘာမွ် အဓိပၸာယ္ မရွိေတာ့ပါ။ ျဖစ္ႏုိင္မည္ဆိုလွ်င္ ကၽြန္မ၏စိတ္ကူးယဥ္မႈမ်ားကို ခၽြန္းအုပ္လုိက္ခ်င္ပါ သည္။ တစ္ခုေတာ့ ရွိပါသည္။ သည္လို စိတ္ကူးယဥ္မႈကေလးမ်ားေၾကာင့္လည္း ခါးသီးမႈႏွင့္ ၀မ္းနည္းမႈမ်ားကို ခံႏိုင္ရည္ ရွိေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ စိတ္ကူးယဥ္မႈကေလးမ်ားေၾကာင့္လည္း မြန္း လြဲပိုင္းအခ်ိန္မွာ ခ်မ္းေျမ႕ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ကၽြန္မ ေနႏုိင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ မရွိေသာ လက္ဖက္ရည္၀ုိင္းကေလးမွာ ကၽြန္မ ေပ်ာ္ရႊင္လန္းဆန္းစြာျဖင့္ အၿပံဳးမပ်က္ ထုိင္ေနႏုိင္ျခင္းျဖစ္ ပါသည္။ ကၽြန္မတုိ႔၏မြန္းလြဲပုိင္း လက္ဖက္ရည္၀ုိင္းကေလးမွာ တကယ္ပင္ ဘာမွ် ဖြယ္ဖြယ္ ရာရာမရွိပါ။ ကၽြန္မတုိ႔ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ေယာက္အတြက္ ေပါင္မုန္႕ ႏွစ္ခ်ပ္ႏွင့္ ေထာပတ္၊ ၿပီးေတာ့ တ႐ုတ္ေျခာက္ႏွင့္ ေဖ်ာ္ထားေသာ လက္ဖက္ရည္။ ဒါပဲ ျဖစ္ပါ သည္။ အဂၤလန္မွာတုန္းကေတာ့ ဒီလုိ မဟုတ္။ ယခုေတာ့ ကြ်န္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ဇနီးေွမာင္ ႏွံ လူသူ ကင္းေဝးရာ တြင္ ေရွာင္ပုန္း ရင္း ျငိမ္းခ်မ္းမႈကုိ ရွာေဖြေနခုိက္ ျဖစ္ပါသည္။

ယခု လသာေဆာင္္ကေလးေပၚမွာထုိင္ေနရင္း မန္ဒါေလစံအိမ္ၾကီး၏ ညေနေလးနာရီခဲြ အခ်ိန္ကုိ ကြ်န္မ စဥ္းစားေန မိသည္။ စာၾကည့္ခန္းထဲရွိ မီးလင္းဖုိေရွ႕မွာ စားပဲြကုိ ခင္းက်င္းျပင္ဆင္ထားသည္။တံခါးက ပြင့္ေန သည္။ ထူးျခားသည့္ အေျပာင္းအလဲလည္းမရွိ။ ေငြလင္ပန္း၊ လက္ဖက္ရည္ပန္းကန္ ၊ခရား ၊ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴေသာ စားပြဲခင္း၊ နားရြက္ဖားဖား က်ေနေသာ အခ်စ္ေတာ္ ေခြးကေလး ဂ်က္စ္ပါက ထုံးစံ အတုိင္း ကြ်န္မတုိ႕ႏွစ္ေယာက္ၾကားမွာ ရွိေနသည္။ ကြ်န္မတုိ႔လင္မယားကေတာ့ တုိ႕ကနန္း ဆိတ္ကနန္း သာ စားၾကေသာက္ၾကပါသည္။  သို႔ေသာ္ စားပဲြေပၚမွာ ခင္းက်င္းျပင္ဆင္ထားသည့္ အစားအစာေတြက မ်ားလြန္းလွသည္။ ယခုပင္ ကြ်န္မ၏ မ်က္စိထဲမွာ ျပန္လည္ျမင္ေယာင္ေနမိပါသည္။

ႏူးညံ့သည့္ ေပါင္မုန္႔၊ ဌာပနာႏွင့္ မုန္႕ၾကြပ္၊ ပူေႏြးေသာ အေၾကာ္ေပါင္းစုံ၊ အရသာထူးကဲလွေသာ ဆင္းဒဝစ္ မ်ား ၊လွ်ာေပၚတင္လုိက္ရုံႏွင့္ အရည္ေပ်ာ္သြားသည့္ ကိတ္မုန္႕ စသည္ျဖင့္ နတ္သုဒါၶတမွ် အရသာ ရွိေသာ စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္ေတြ စုံလင္လွပါသည္။ စားရမဲ့ ေသာက္ရမဲ့ ျဖစ္ေနေသာ အိမ္ေထာင္စု တစ္ခုအဖုိ႔ ရက္သတၱတစ္ပတ္စာေတာ့ ေကာင္းစြာလုံေလာက္ေသာ အစားအစာ မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္မတုိ႔ မကုန္ႏုိင္ေသာအခါတြင္ ယင္းအစားအစာမ်ား ဘယ္ေရာက္ကုန္သည္ကုိ ကြ်န္မ လုံးဝ မသိရွိ ခဲ့ရပါ။ သုိ႔ကလုိ အလဟသ ျဖစ္ကုန္ရသည့္အတြက္ တစ္ခါတစ္ရံေတာ့လည္း ကြ်န္မ ပူပင္ေသာက ေရာက္မိခဲ့ပါသည္။

သုိ႔ေသာ္လည္း ထုိကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းျပီး မစၥက္ဗင္ဗာကုိ ဘယ္တုန္းကမွ် ကြ်န္မမေမးရဲခဲ့။ သည္မိန္းမၾကီး က ကြ်န္မ ကုိ မထီေလးစားၾကည့္ေပလိမ္မည္။ သူ ျပဳံးေနက်အတုိင္း ႏုိင့္ထက္စီးနင္း အျပဳံးမ်ဳိး ကုိ ျပဳံးေပလိမ္မည္။ ေအးတိေအးစက္ အျပဳံးမ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ သူေျပာမည့္ စကားလုံး မ်ားကုိလည္း ကြ်န္မ စိတ္ကူးၾကည့္ေနသည္။
"မစၥက္စ္ ဒီဝင္းတား အသက္ရွင္ေနတဲ့ အခါတုန္းက ေတာင္ေမး ေျမာက္ေမး ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ဘူး" ဆုိေသာ စကားမ်ဳိး။
မစၥကဒင္ဗာ။ ယခုဆုိလွ်င္ ဒီမိန္းမၾကီး ဘာေတြလုပ္ေနသလဲဟု ကြ်န္မ စဥ္းစားၾကည့္မိသည္။ သူူူႏွင့္ ဂ်က္ေဖဗယ္ တုိ႔ ဘာေတြလုပ္ေနၾကသနည္း။ သူ႕မ်က္ႏွာအမူအရာကုိ ျမင္ရျခင္းအားျဖင့္ ကြ်န္မ မေနတတ္ မထုိင္တတ္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္ကုိလည္း ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ေနမိသည္။

"ဒီမိန္းမၾကီး က ငါ့ကုိ ရဘက္ကာ နဲ႕ ႏႈိင္းေနပါေပါ့လားဟုလည္း စိတ္ထဲက ေတြးမိ သည္။ သည္လုိ ေတြးလုိက္မိ'' သည္ႏွင့္တစ္ျပုဳိင္တည္း ကြ်န္မတုိ႔လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ၾကား သုိ႔ ထက္လွ စြာေသာ ဓါးသြားကဲ့သုိ႔ အရိပ္ၾကီးတစ္ခုက ထုိးက်လာေတာ့သည္။
ရွိပါေစေတာ့။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ယခုအခါမွာေတာ့ အားလံုးၿပီးသြားပါၿပီ။ အားလံုး ျပည္ဖံုး ကားခ်ၿပီးသြားပါၿပီ၊ ကၽြန္မ အဖို႔ ဘာမွ် ေသာကေရာက္စရာ မရွိေတာ့။ ကၽြန္မတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ေယာက္ စလံုး ေဘးအႏၱရာယ္ အေပါင္းတုိ႔မွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၾကပါၿပီ။ ကၽြန္မအေပၚမွာ အလြန္ သစၥာရွိ သည့္ ေခြးကေလး ဂ်က္စ္ပါသည္ပင္လွ်င္ ေတာထဲမွာ ေဆာ့ကစားဖုိ႔ ေျပးထြက္သြားေခ် ၿပီ။

မန္ဒါေလစံအိမ္ ဆိုသည္မွာလည္း မရွိေတာ့ၿပီ။ ေတာအုပ္အလယ္မွာ အႏွစ္အကာကင္းမဲ့ ေသာ ဥခြံၾကီး လို ရပ္တည္လ်က္ရွိသည္။ အိပ္မက္ထဲမွာ ကၽြန္မျမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည့္အတိုင္း ျဖစ္ေခ်သည္။
ခ်ံဳႏြယ္ ပိတ္ေပါင္းတို႕ ရႈပ္ေထြးေနသည္ေနသည္။ ေက်းငွက္သရကာအေပါင္းတို႕ မင္းမူ ေနသည္။ တစ္ခါတစ္ရံေတာ့ ကၽြန္မ၏ ခ်စ္လင္သည္ ထိုေတာအုပ္ထဲမွာ လမ္းေလွ်ာက္ေနေပ လိမ့္မည္။ ထိုစဥ္ ရုတ္တရက္ မိုးရြာခ်လိုက္ေသာေၾကာင့္ မိုးခိုစရာကို ရွာလိမ့္မည္။ တကယ္လို႔ သာ သူ စိတ္ဓာတ္ႀကံ့ခိုင္ေန မည္ ဆိုပါက အျပစ္အနာအဆာကင္းမဲ့သူလို ဆက္ျပီး လမ္း ေလွ်ာက္ေနေပ လိမ့္မည္။ သို႕ေသာ္လည္း မန္ဒါေလစံအိမ္ၾကီးထဲမွ သစ္ေတာငယ္သည္ ကား သူႏွင့္ ဘာမွ် မသက္ဆိုင္ေတာ့ျပီ။

ပင္လယ္ေကြ႕ ကေလးမွာရွိေနသည့္ တိုက္အိမ္ကေလး၏ အမိုး ေအာက္မွာ နားခိုရမည္ ဆိုလွ်င္လည္း သူ ေပ်ာ္ပိုက္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ အာရံုတင္းက်ပ္စြာ ခံစားခဲ့ရသည့္ အေၾကာင္း မ်ားကို သည္ ပတ္ဝန္းက်င္ေၾကာင့္ ျပန္ေျပာင္း အမွတ္ရစရာ ျဖစ္လာလိမ့္မည္။ သစ္ကိုင္းေတြ အုပ္ဆိုင္း ထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းခ်ိဳးကေလး၏ ေထာင့္တစ္ေနရာသည္လည္း ထိုနည္း လည္းေကာင္း ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သည္ေနရသည္ ေခတၱခဏရပ္နားရန္ေနရာ မဟုတ္ပါ။ ေနဝင္ ခ်င္လွ်င္ ဝင္ပါေစေတာ့။ ရပ္နား မည္ မဟုတ္ပါ။
ေညာင္ရြက္မ်ားေႀကြက်လာေသာအခါတြင္ ညဥ့္ဦးဝတ္စံု ဝတ္ဆင္ထားေသာ အမ်ိဳး သမီးတစ္ေယာက္၏ လႈပ္ရွားသံ မ်ားႏွင့္ တူလွပါသည္။ ေညာင္ရြက္မ်ား ေႀကြက်လာျပီးေျမျပင္ ေပၚမွာ ရွပ္တိုက္ေျပးၾကေသာ အခါ တေဖ်ာက္ေဖ်ာက္အသံကို ၾကားေနရသည္။ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ ခပ္ သုတ္သုုတ္ ေလွ်ာက္သြားသည့္ ေျခသံမ်ားနွင့္ တူေသးေတာ့ သည္။ ေက်ာက္စရစ္ခဲ ေရာၿပြမ္း သည့္ ေျမျပင္ေပၚမွာ ခြာျမင့္ဖိနပ္ရာကေလးမ်ားပင္ ထင္က်န္ရစ္ခဲ့ သေယာင္။

ထိုအေၾကာင္းမ်ားကို ျပန္လည္ အမွတ္ရမိေသာအခါတြင္ လက္ရွိ ကၽြန္မတို႕ထိုင္ေနၾက သည့္ လသာေဆာင္ ကေလးေပၚမွ ဘဝကိုပင္ သတိျပန္လည္လာသည္။ စိတ္သက္သာရာ လည္းရမိသည္ အမွန္။ သည္ေပၚမွာ အရိပ္ဟူ၍ မရွိ။ ေနအလင္းေရာင္ေအာက္မွာ စူးရွ လွသည္။ ေက်ာက္တံုးေက်ာက္ခဲမ်ား ေပါမ်ားလွသည့္ စပ်စ္ျခံကလည္း ေနေရာင္ေအာက္မွာ က်ဲက်ဲ ေတာက္ၾကည္ လင္ေနသည္။ ယာတဲ ကေလးကလည္း ဖုန္အလိမ္းလိမ္းျဖင့္ ျဖဴေဖြးေနသည္။
တစ္ေန႕ေသာ အခါတြင္ သည္ျမင္ကြင္းကေလးကို ျမတ္ႏိုးေသာ ခံစားခ်က္အျပည့္ျဖင့္ ကၽြန္မ ၾကည့္မိေကာင္းၾကည့္မိပါလိမ့္မည္။ ယခုေတာ့မူ သည္ျမင္ကြင္းကေလးက ကၽြန္မကို အေတြး ကြန္ယက္ ျဖန္က်က္ေစပါသည္။ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးျခင္းကား မဟုတ္။ အနည္းဆံုး ယံု ၾကည္ခ်က္ျဖင့္ အေတြး ကြန္ယက္ ျဖန္႕က်က္မိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ယံုၾကည္ခ်က္ကို အရည္အခ်င္း တစ္ခုအျဖစ္ ကၽြန္မ တန္းဖိုး ထားပါသည္။ ယံုၾကည္ခ်က္ကို ရရွိသည့္ အခ်ိန္ကား အတန္ငယ္ ေနာက္က်ေနသည္မွာ မွန္ပါ၏။

ကၽြန္မ၏ ခ်စ္လင္သည္ ကၽြန္မအေပၚမွာ လံုးလံုးမီွခိုရပ္တည္ေနရျပီ ျဖစ္သည္။ ထိုေၾကာင့္လည္း ကၽြန္မ၏စိတ္ဓာတ္သည္ ရင့္က်က္တည္ျငိမ္လာျပီး ယံုၾကည္ခ်က္ အားမာန္ မ်ားပါ ရရွိလာျခင္းျဖစ္ ပါသည္။ အားနာတတ္ေသာ၊ ေၾကာက္ရြံ႕တတ္ေသာ၊ သူစိမ္းတစ္ရံစာ မ်ားႏွင့္ ေတြ႕လွ်င္ ရွက္တတ္ေသာ ကၽြန္မ၏ စိတ္္ဓာတ္ႏွင့္ အမူအက်င့္မ်ားလည္း မရွိေတာ့ျပီ။
မန္ဒါေလ စံအိမ္ၾကီးသို႕ ပထမဆံုးအၾကိမ္ စတင္ေရာက္ရွိလာသည့္ အခါတုန္းကႏွင့္ လံုးလံုးႀကီးသြားပါျပီ။ ထိုစဥ္ကမွဳေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အျပည္႕။ စိတ္အားထက္သန္မွဳကအျပည့္။ ျပီး ေတာ့ ျမင္ျမင္ကရာလူကို မ်က္ႏွာခ်ဳိေသြးဖိုုု႕ေလာက္သာ အာရုံထားေနမိခဲ့သည္။ ဟိတ္တစ္ လံုး ဟန္တစ္လံုးႏွင့္ ေနရေကာင္းမွန္း မသိခဲ့။ ထိုေႀကာင့္လည္း မစၥက္ဒင္ဗာလို မိန္းမစားမ်ဴိး က ေတာင္ ကြ်န္မ အေပၚမွာ အထင္ေသးအျမင္ေသးျဖစ္သည္ကို ခံခဲရျခင္းျဖစ္ပါသည္။

သည္စံအိမ္ႀကၤီး မွာ ယခင္က အိမ္ရွင္မ ရဘက္ကာ မရွိေတာ့သည့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကြ်န္မကို ဘယ္လိုျမင္ႀက  မည္နည္း။
ယခုေတာ့ ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္  ေကာင္းစြာ ျပန္ျမင္ေနမိျပီ။ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ကိုျပန္လည္ သတိရသည့္ အမွတ္ရစိတ္က ကုန္ဆံုးလြန္ေျမာက္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ပရိေစၦဒေပါင္း မ်ားစြာကို ေပါင္းကူးတံတား သဖြယ္ ျပန္လည္ ဆက္စပ္ေပးလိုက္သည္။
ထိုစဥ္တုန္းက ကၽြန္မ သည္ ကိုယ္ထည္က မာေတာင့္ေတာင့္ ဆံပင္က တိုတုိ အသက္ ကငယ္ငယ္ မ်က္ႏွာေပၚ မွာ ေပါင္ဒါမရွိ။ ဝတ္ဆင္ထားသည့္ အဝတ္အစားမ်ားကလည္း ပံုမက် ပန္းမက်။ မစြက္ဗန္ေဟာ့ပါး သြားေလရာ ေနာက္ပါး မွ ရွက္ကိုးရွက္ကန္းျဖင့္ လိုက္ပါခဲ့ရေသာ ဘဝ။

မစၥစ္ဗန္ေဟာ့ပါး က ေန႕လည္စာစားမည့္ စားပြဲဆီသို႕ ကၽြန္မသို႕ ဦးေဆာင္ေခၚသြား သည္။ သူ႕အရပ္က ပုပု၊ ကိုယ္လံုးကိုယ္ထည္ က ဝဝဖိုင့္ဖိုင့္၊ ခြာျမင့္ဖိနပ္စီးထားရာ သူ႕ခႏၶာကုုိယ္ အတၱေဘာႀကီးကို တည္ျငိမ္ေအာင္ မထိန္းႏိုင္ မဟန္ႏိုင္ ျဖစ္ေနသည္။ ေျခလွမ္း လိုက္ေတာအခါတိုင္းတြင္ ႀကီးမားလွေသာ သူ၏ တင္ပါးဆံုႀကီးႏွစ္ဖက္ က နိမ့္တံုျမင့္တံု ျဖစ္ သြားသည္။ သူ႕ေခါင္းေပၚမွ ဦးထုပ္က အသစ္။ ငွက္ေမြးႀကီး တစ္ေခ်ာင္းက ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္၊ ေက်ာင္းသားငယ္တစ္ေယာက္၏ ဒူးေခါင္း လို ေျပာင္ေခ်ာေနေသာ နဖူးႀကီးကို ဦးထုပ္က မအုပ္မိ။
လက္တစ္ဖက္ က ႀကီးမားသည့္အိတ္ၾကီးတစ္လံုးကို ဆြဲကိုင္ထားသည္။ ထိုအိတ္ႀကီး ထဲမွာ ႏိုင္ငံကူး လက္မွတ္မ်ား၊ ဧည့္သည္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရန္ အခ်ိန္းအခ်က္မ်ား မွတ္ထားသည့္ မွတ္စု စာအုပ္မ်ား၊ ျပီေတာ့ ေဟာလီဝုဒ္ဖဲမစားရာတြင္ ရရွိသည့္ အမွတ္မ်ား ေတးမွတ္ထား ေသာ စာရြက္ မ်ားႏွင့္ ျပည့္လ်က္ရွိသည္။ က်န္လက္တစ္ဖက္က မွန္ေျပာင္းႀကီးကို ကိုင္လ်က္။ ထိုမွန္ေျပာင္းႀကီးကား အျခားသူ မ်ား၏ ကိုယ္ပိုင္လြတ္လပ္ခြင့္၏ မဟာရန္သူေတာ္ႀကီးေပ တည္း။

စားေသာက္ခန္း၏ေထာင့္ ျပတင္းေပါက္အနီးရွိ သူထိုင္ေနက် စားပြဲမွာ ဝင္ထုိ္င္သည္။ ျပီးေတာ့ မွန္ေျပာင္းႀကီးကို မ,ကာ သူ၏ ေသးငယ္ော ဝက္မ်က္စိကေလးမ်ားမွာ ကပ္ကာ လက္ဝဲလက္ယာ ရႈွိ ျမင္ကြင္းမ်ားကို စူးစမ္းေလ့လာေလေတာ့သည္။ ျပီးေတာ့ မွန္ေျပာင္းႀကီးကို ႀကိဳးတန္းလန္းျဖင့္ လႊတ္ခ် လိုက္ကာ မေက်နပ္သံကေလးမ်ား ေရာစြတ္ကာ ေျပာေလေတာ့ သည္။
"နာမည္ႀကီး ပုဂၢဳိလ္ ဆိုလို႕ တစ္ေယာက္မွလဲ မရွိဘူး။ ဒီအတိုင္းဆိုရင္ေတာ့ ဟိုတယ္ စရိတ္ေလွ်ာ့ယူဖို႕ အုပ္ခ်ဳပ္ တဲ့ လူေတြကို ေျပာရလိမ့္မယ္။ ဘာအတြက္ ဒီမွာ လာတည္းတယ္ လို႕ သူတို႕ထင္သလဲ။ စားပြဲထိုးေကာင္ကေလးေတြ ရဲ႕ မ်က္ႏွာကိုမ်ား ၾကည့္ခ်င္လို႔ လာတည္း တယ္လိုမ်ား ထင္ေနသလား"
ျပီးေတာ့ စားပြဲထိုး ကို သူ႔ေဘးကို လွမ္းေခၚလိုက္သည္။ သူ႔အသံစူးစူးရွရွျဖင့္ လႊသြား လို ေလ ကို ျဖတ္သြားသည္။

ထိုေနရာသည္ကား မြန္တီကာလို အပန္းေျဖစခန္းရွိ ကိုေတဒါဇူး ဟိုတယ္စားေသာက္ ခန္းမႀကီး ျဖစ္သည္။ က်ယ္လြင့္သည္။ ခမ္းနားသည္။ သပ္ရပ္သည္။ သန္႕ရွင္းသည္။ ယခု ကၽြန္မတို႕ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ တည္းေနသည့္ ဟိုတယ္ေသးေသးေလးႏွင့္ကား အိမ္သာ ႏွင့္ နတ္ဘံုနတ္နန္းလို ကြာခ်င္တိုင္း ကြာျခား လွပါ၏။
ျပီးေတာ့ ဟိုတုန္းက ကၽြန္မ၏ ေဖာ္သဟဲႏွင့္ ယခုလက္ရွိ ကၽြန္မ၏ အေဖာ္သဟဲတို႕ သည္လည္း ကြာခ်င္တိုင္း ကြာျခားလွပါ၏။
ကၽြန္မ၏ ယခုအေဖာသဟဲ သည္ ဣေျႏၵသိကၡာရွိ၏။ အခ်ိဳးအဆက္ေျပျပစ္ေသာ လက္ေခ်ာင္း ကေလးမ်ားကို လႈပ္ရွားလိုက္ပံုမွာလည္း ေအးျငိမ္းလွ၏ ။ ျပီးေတာ့ မၾကာခဏ ကၽြန္မ ကို ေမာ့ၾကည့္ ကာလည္း ျပံဳးတတ္ ရယ္တတ္ပါသည္။

ဟိုတုန္း က ကၽြန္မ၏ အေဖာ္သဟဲ ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ မစၥစ္ဗန္ေဟာပါးက သည္လိုမဟုတ္။ လက္ေခ်ာင္းၾကီး မ်ားကလည္း တုတ္တုတ္ခိုင္ခိုင္ ပံုဆိုးပန္းဆိုး။ ထိုလက္မ်ားျဖင့္ ဟင္းခြက္ကို လည္း ေလာဘတၾကီးအငမ္းမရႏႈိက္တတ္သည္။ အသားဖတ္မ်ားကိုခ်ည္း ကၽြန္မ က ေရြးႏႈိက္ ေနေလေရာ့ သလား ဟူေသာ မသကၤာ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ ေဝ့ဝဲၾကည့္တတ္သည္။ သည္ အတြက္ေတာ့ သူပူစရာ မလိုပါ။ သူ႕ကို မ်က္ႏွာလုပ္မည့္ စားပြဲထိုးေတြက တကယ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္မက ဘာမွ် မဟုတ္။ မစၥစ္ဗန္ေဟာ့ပါး ၏ အေစအပါးတစ္ေယာက္မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္လည္း စားပြဲထိုး မ်ားက သူ႕ကို မ်က္ႏွာလုပ္သည့္အေနျဖင့္ ကၽြန္မေရွ႕ မွာ ပန္းကန္ျပားတစ္ခ်ပ္ကို လာခ်ေပး သည္။ ပန္းကန္ထဲမွာေတာ့ ဝက္ေပါင္ေျခာက္ႏွင့္ ဝက္လွ်ာ။ ပူပူေႏြးေႏြးလည္းမဟုတ္။ ေအးစက္ေနျပီ။ တျခား တစ္ေယာက္ေယာက္ က မစားခ်င္ သျဖင့္ လြန္ခဲ့သည့္ နာရီဝက္ေလာက္ က ျပန္သိမ္းခိုင္း လိုက္ေသာ ဟင္းမ်ားျဖစ္သည္။ သည္ လိုဟာမ်ိဳးကိုမွ ကၽြန္မေရွ႕မွာ လာခ်ေပးရက္ၾကသည္။ စားပြဲထိုးေတြ အျဖစ္သဲၾကပံု ကေတာ့ ၾသခ်ေလာက္ပါသည္။

ေတာပိုင္း က အိမ္ကေလးတစ္လံုးမွာ မစၥစ္ဗန္ေဟာ့ပါးႏွင့္ ကၽြန္မအတူတူ ေနစဥ္က အေၾကာင္းမ်ား ကိုလည္း အမွတ္ရမိပါေသးသည္။ ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႕လန္႕ျဖင့္ ကၽြန္မက ဘဲလ္တီးျပီေခၚေသာ္လည္း အိမ္ေဖၚ အမိ်ဳးသမီးက ဘယ္ေတာ့မွ ေပၚမလာ။ ကၽြန္မ၏ဖိနပ္မ်ား ကိုလည္း ဘယ္ေတာ့မွ ယူမေပး။ ယုတ္စြ အဆံုး မနက္ပိုင္း လက္ဖက္၇ည္လာေပးလွ်င္လည္း ကၽြန္မ၏ အိပ္ခန္းတံခါးအျပင္ဘက္မွာ သည္အတိုင္း ခ်သြားတတ္သည္။ ကၽြန္မ အိပ္ရာကႏိုးျပီး တံခါးဖြင့္လိုက္ေသာအခါ လက္ဖက္ရည္ က ေရခဲလို ေအးေနျပီ။
ယခု ကိုေတဒါဇူး ဟိုတယ္တြင္ နည္းနည္းေတာ့ ေတာ္ေသးသည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ သို႕ ေသာ္လည္း အမ်ား ကမူ ကၽြန္မကို မထီမဲ့ျမင္ လုပ္တတ္ၾကပါသည္။ ဧည့္စာေရးထံတြင္ တံဆိပ္ ေခါင္း သြားဝယ္ေသာ အခါတြင္လည္း စာေရးက ျပီတီတီလုပ္ခ်င္ပါသည္။ ဒါမ်ိဳးေတြကို ႀကံဳရ ေတာ့ ကၽြန္မ စိတ္ထိခိုက္ ခဲ့ရသည္။ တကယ္ ဆိုေတာ့ ကၽြန္မအသက္က အမ်ားၾကီးငယ္ေသး သည္။ အေတြ႕အႀကံဳကလည္း ဘာမွ် မရွိ။ အရိုင္းသက္သက္ေလး။ ဘာကိုမဆို စိတ္ထိခိုက္ လြယ္ေသာ အေျခအေနမိ်ဳး။

အဲသည္ေန႕တုန္း က ကၽြန္မစားခဲ့ရသည့္ ဝက္ေပါင္ေျခာက္ႏွင့္ ဝက္လွ်ာဟင္းကို မွတ္မိ ေနေသးသည္။ ခ်က္ထားပံု က ေျခာက္ကပ္ကပ္။ အရသာ လံုးဝမရွိ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ "ဒါေတြ မစားခ်င္ဘူး" ဟု ျငင္းပယ္ ဝ့ံေသာ သတၱိမိ်ဳး ကၽြန္မတြင္ မရွိခဲ့ပါ။ ဘာစကားမွမေျပာဘဲ ကၽြန္မ တို႕ႏွစ္ေယာက္ တိတ္ဆိတ္ စြာပင္ ကိုယ္ထမင္းကိုယ္ စားေနၾကသည္။ အဘြားၾကီးကလည္း အစာထဲမွာသာ လံုးဝ အာရံုႏွစ္ျမႇပ္ေန သည္။ ပလုတ္ပေလာင္းစားရင္း ဟင္းရည္မ်ား သူ႕ေမး ဖ်ားေပၚသို႕ စီးက်ေနသည္ကပင္ ထင္ရွားေန သည္။
သည္လိုရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ အငမ္းမရျဖစ္ေနပံုမ်ိဳးကို ကၽြန္မ မျမင္မေတြ႕ခ်င္ပါ။ ထို႕ ေၾကာင့္ တစ္ဖက္သို႕ မ်က္ႏွာလႊဲ လိုက္မိသည္။

သို႕ကလို မ်က္ႏွာလႊဲလိုက္ေတာ့မွ ကၽြန္မတို႕ေဘးက စားပြဲမွာ ယခင္ရက္မ်ားကလို လူသူကင္းမဲ့ မေနေၾကာင္း သတိျပဳမိေလေတာ့သည္။ အထူးဧည့္သည္ေတာ္ၾကီးမ်ားကို အေရး တယူျဖင့္ ခါးညြတ္ အရိုအေသျပဳ သလို ဟုိတယ္ပိုင္ရွင္ကိုယ္တိုင္က အရိုအေသေပးျပီး ဧည့္သည္အသစ္ကို ေခၚလာသည္။ ကၽြန္မ တို႕ႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းရွိစားပြဲမွာ ေနရာခ်ထားေပး သည္။ မစၥစ္ဗန္ေဟာ့ပါသည္ ခက္ရင္းကို ခ်လိုက္ျပီး မွန္ေျပာင္းကို လွမ္းဆြဲသည္။ လူသစ္ကို လွမ္းၾကည့္သည့္ သူ႕အျပဳအမူေၾကာင့္ ကၽြန္မ အရွက္ၾကီး ရွက္သြားမိပါသည္။ သည္အဘြားႀကီး စပ္စပ္စုစုႏိုင္လွသည္ကို လူသစ္ျဖစ္သူက မသိ။ အစားအေသာက္ စာရငး္ ကိုသာ ငံု႔ဖတ္ေန သည္။ မစၥစ္ဗန္ေဟာပါးက သူ႕မွန္ေျပာင္း ကို ေဖ်ာက္ကနဲ ျမည္ေအာင္ပိတ္ လိုက္သည္။  ျပီးေတာ့ စားပြဲကိုေက်ာ္ျပီး ကၽြန္မဘက္သို႕ ကိုယ္ကို ကိုင္းလာသည္။ သူ၏ မ်က္လံုးက်ဥ္း ကေလးမ်ားမွာ စိတ္အားတက္ၾကြမႈေၾကာင့္ ေတာက္ေျပာင္ေန သည္။ သူေျပာလိုက္သည့္ အသံ ကလည္း က်ယ္ေလာင္လြန္းလွသည္။

"မက္ဇ္ဒီဝင္းတား ဆိုတာ အဲဒီပုဂၢဳိလ္ပဲကြယ့္။ မန္ဒါေလစံအိမ္ၾကီးကို ပိုင္တာ သူေပါ့။ မင္း ၾကားဖူး ပါလိမ့္မယ္။ သူ႔ၾကည့္ရတာ စိတ္ေထာင္းကိုယ္ေၾက ျဖစ္ေနပံုပဲ။ ဟုတ္တယ္ေနာ္... သူ႔မိန္းမ ကြယ္လြန္ သြားတဲ့ အတြက္ သူ႔ခင္မ်ာ အခုထက္ထိ မေျဖဆည္ႏိုင္ဘူးလို႔ အမ်ားတကာက ေျပာေနတယ္...."

ဆက္ရန္
.

No comments: