Wednesday, February 22, 2012

ဝင္းၿငိမ္း ႏွင္႔ စာေရးဆရာမ်ား ေပဖူးလႊာစာေပအင္တာဗ်ဴး, အပိုင္း (၄၅)

(ဆရာကလည္း ဖလင္ေတြ ေတာ္ေတာ္ ျဖဳန္းခဲ့တာပဲ။ မႀကိဳက္ ျပန္႐ုိက္၊ မေကာင္းျပန္႐ုိက္ အဲဒီလုိ အလုပ္ နဲ႔ ႀကိဳးစားခဲ့တယ္။ ႐ုပ္႐ွင္ေလာကမွာ သဘာ၀က်က်နဲ႔ ထူးထူးျခားျခား ထြက္လာႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစား ခဲ့တယ္။ ဘာေၾကာင့္ ႀကိဳးစားတာလဲဆုိေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္က စာေပနယ္ မွာ " သာဓု" ဆုိတာ ထိတ္ထိတ္ႀကဲ ျဖစ္ေန တဲ့ အခ်ိန္။ အဲဒီလုိ ထိတ္ထိတ္ႀကဲ ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္။ အဲဒီလုိ ထိတ္ထိတ္ႀကဲတဲ့ သာဓု ႐ုပ္႐ွင္ ႐ုိက္ရာမွာလည္း သူမ်ားေအာက္က မေနဘူးဆုိၿပီး ႀကိဳးစားခဲ့တာပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ အကယ္ဒမီေတြ ရခဲ့ ၾကတယ္။ ျမတ္မြန္ အကယ္ဒမီ ရတာကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ႀကိဳးစားမႈ၊ ဆရာက ျပင္းျပင္းထန္ထန္ သင္ေပးမႈ ေတြေၾကာင့္ ရခဲ့တာ။) .. ကို ဆက္ဖတ္ရန္....

ေနာက္တစ္ခုက မင္းသားထြန္းေ၀ အကယ္ဒမီနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စဥ္းစားၾကေတာ့ ျပႆနာေပၚလာတယ္။ ကားနာမည္ ေတာ့ ဆရာ ေမ့ေနတယ္။ "ခ်စ္ေတာ့ ခ်စ္တယ္ " ထင္ပါရဲ႕။ အဲဒီကားက မ်ိဳးခ်စ္ ရဖုိ႔ ေသခ်ာ သေလာက္ ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္။ ဆရာက ဒီဇင္ဘာ ၂၃ ရက္မွာ ကပ္ၿပီး ၀င္လုိက္ေတာ့ အကယ္ဒမီစာရင္း ၀င္ သြားတယ္။ မ်ိဳးခ်စ္နဲ႔ ထြန္းေ၀ ယွဥ္ၿပီး စဥ္းစားၾကတယ္။ ထြန္းေ၀ က သိပ္ေကာင္း တယ္။ တစ္ဖက္က မ်ိဳးခ်စ္ ကလည္း ေကာင္းတာပဲ။ ထိပ္တုိက္ ျဖစ္ေနရာမွာ အေသးစိတ္ ျပန္ၾကည့္ၾကေတာ့ ထြန္းေ၀ လုပ္ရတာ ေတြက ခက္ခက္ခဲခဲေတြခ်ည္းပဲ။ ဒါနဲ႔ ထြန္းေ၀ ရသြားတယ္။ သူ ရခဲ့တာက လြတ္လြတ္ ကၽြတ္ကၽြတ္ မဟုတ္ဘူး။ အႀကိတ္အနယ္ ယွဥ္ၿပီးမွ ရခဲ့တာ။

ညီေလး တုိ႔ မဂၢဇင္းမွာ မပါ ပါေအာင္ ဂ႐ုစုိက္ၿပီး ထည့္ေပးေစခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းတစ္ခု ဆရာ ေျပာျပခ်င္ တယ္။ လူတုိင္း လည္း မသိဘူး။ အကယ္ဒမီ အေၾကာင္း ေရးတဲ့လူတုိင္းလည္း မသိဘူး။ သိ လည္း မေရးၾက ဘူး။ ဘာလဲဆုိေတာ့ အကယ္ဒမီ ရသြားတဲ့ ေဒၚခင္ညြန္႔ ကိစၥပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္က ဇာတ္ပုိ႔ ဇာတ္ရံ မင္းသားႀကီး၊ မင္းသမီးႀကီး အကယ္ဒမီဆုေပးတဲ့ အစဥ္အလာ မ႐ွိဘူး။ မေပးေသးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေဒၚခင္ညြန္႔ က "ကႀကီးေရ က" မွာ ဘယ္ေလာက္ ေတာ္သလဲဆုိေတာ့ အကယ္ဒမီ လူႀကီးေတြက ဒီ အဘြားႀကီး ကုိ သူတုိ႔ အကယ္ဒမီ မေပးဘဲ မေနႏုိင္ေအာင္ သူတုိ႔ ခံစားရတယ္။

ထြန္းေ၀ က ျမတ္မြန္နဲ႔ ျပႆနာ႐ႈပ္ၿပီး အမွားအယြင္းေတြ ျဖစ္မိတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔မွာကလည္း ေစ့စပ္ထား တဲ့သူ ႐ွိေတာ့ ပဲခူးကုိ လုိက္သြားရမယ့္အခ်ိန္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မေအႀကီးက သမီးနဲ႔ သမက္ေလာင္းၾကားမွာ ဗ်ာမ်ားေနတဲ့ ပံု ကုိ ထိထိမိမိ လုပ္သြားတယ္။ ဘာေျပာရသလဲဆုိေတာ့ "ေမာင္ထြန္းျမင့္ရယ္ ... အမာ မင္းကုိ ဘယ္ေလာက္ထိ ခ်စ္တယ္ဆုိတာ မင္းသိပါတယ္။ မင္း ဘယ္ေလာက္ခ်စ္တယ္ ဆုိတာလည္း အမာ သိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေျခအေနအရ ျဖစ္လာေတာ့ မင္း ခ်စ္တာကုိ စြန္႔လႊတ္လုိက္ပါေတာ့။ အမာ့ အေပၚ မင္းခ်စ္တဲ့ အခ်စ္ကုိ စြန္႔လႊတ္လုိက္ပါေတာ့။ ေနာက္တစ္ခုက မင္းကုိခ်စ္တဲ့ အမာ မင္းမ်က္ႏွာကုိ မၾကည့္ခ်င္ ေတာ့ေလာက္ေအာင္၊ မုန္းသြားေအာင္ လုပ္ေပးခဲ့ပါ" လုိ႔ ေျပာတဲ့ေနရာမွာ အကယ္ဒမီ လူႀကီး ေတြ ကုိယ္တုိင္ မ်က္ရည္လည္ ရပါတယ္လုိ႔ ဖြင့္ေျပာခဲ့ၾကတယ္။ ဒီအကြက္နဲ႔ ေ႐ွ႕က အကြက္ေတြ ေပါင္းၿပီး ဒီအဘြားႀကီး ကုိ ေပးကုိ ေပးရမယ္ဆုိၿပီး ေပးခဲ့ၾကတာပဲ။ ဇာတ္ပုိ႔ဆုကုိ ထြင္ၿပီး ေပးခဲ့တာပဲ။

အဲဒီကစၿပီး ဒီဆုကုိ ဒီေန႔ထိ ဆက္ေပးေနၾကတာပဲ "
" ေအာင္ျမင္ တဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ကားတစ္ကား ျဖစ္လာဖုိ႔ ဘာေတြ အေရးႀကီးဆံုးလဲ ဆရာ "
" ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ ဆုိတဲ့ ေနရာမွာ ႏွစ္မ်ိဳး႐ွိတယ္။ အႏုပညာအရ ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ ဆုိတာကတစ္မ်ိဳး၊ ေငြေရး ေၾကးေရး အရ ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ဆုိရင္ေတာ့ ပရိသတ္ႀကိဳက္တဲ့ မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြနဲ႔႐ုိက္။ အခုေခတ္ စကား အရ ေျပာရရင္ ထုိးတာေတြ၊ ႀကိတ္တာေတြ၊ သတ္တာေတြ၊ ပုတ္တာေတြ မ်ားမ်ားထည့္။ မင္းသား နဲ႔ လူဆုိးႏွစ္ ဆယ္ေလာက္ ထုိးၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ မင္းသားပဲႏုိင္။ အဲဒါမ်ိဳးဆုိရင္ ေငြေရးေၾကးေရးအရ ေအာင္ျမင္ မွာပဲ။

အႏုပညာအရ ေအာင္ျမင္ခ်င္ရင္ လာလုိသလဲဆုိေတာ့ ဥပမာအားျဖင့္ ႐ုပ္႐ွင္ ေလာကမွာ နာမည္ႀကီးမင္း သား၊ မင္းသမီး ေတြ ႐ွိတယ္။ နာမည္ႀကီးမင္းသားနဲ႔ ႐ုိက္တယ္။ ဇာတ္ကသိပ္ေကာင္းတယ္။ အဲဒီဇာတ္မွာ မင္းသား က ၀တ္လံု ဆုိပါေတာ့။ နာမည္ႀကီး မင္းသားတုိင္း ၀တ္လံုေနရာမွာ ထားလုိ႔ရသလား။ သိပ္ေကာင္း တဲ့ ဇာတ္မွာ မင္းသားက စစ္ဗုိလ္ဆုိပါေတာ့၊ ဒီေန႔ နာမည္ႀကီးမင္းသားတုိင္း စစ္ဗုိလ္ေနရာ ထားလုိ႔ရမလား။ ဇာတ္မွာ မင္းသမီးက ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီး ဆုိၾကပါစုိ႔။ ဒီဇာတ္မွာ အခု ဒါ႐ုိက္တာ ေတြ၊ ကုမၸဏီပုိင္႐ွင္ ေတြက ဒီေန႔ နာမည္ႀကီး မင္းသမီးကုိ ထည့္မွာပဲ။ နာမည္ႀကီး မင္းသမီးတုိင္းက ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမႀကီး နဲ႔ တူႏုိင္ပါ့မလား။ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ မ်က္ခံုးေမႊးေသးေသး ရိတ္တာကအစ တူႏုိင္ ပါ့ မလား။

ဒါေၾကာင့္ ဇာတ္ကားေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္လာဖုိ႔ ဆုိတာ ဇာတ္အိမ္ဇာတ္ကြက္ ခုိင္မာဖုိ႔ လုိသလုိ ပါ၀င္သ႐ုပ္ ေဆာင္ၾက တဲ့ သူအားလံုး၊ ေနာက္ဆံုး ဒ႐ုိင္ဘာက အစ ဂ႐ုစုိက္ဖုိ႔ လုိတယ္။ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ အံ၀င္ခြင့္က် ႐ွိရ မယ္။ ကုိယ့္ႏွမေလးကုိ သိပ္ခ်စ္တဲ့ အစ္ကုိ ေနရာမ်ိဳးမွာ အံ့ေက်ာ္နဲ႔ ခင္သန္းႏုကုိ ထားရင္ ျဖစ္ႏုိင္ပါ့မလား။ ႐ုပ္ခ်င္းက ဒါေလာက္ ကြာေနတာကုိ။ ဆရာကေတာ့ ဒါေတြက အစ ဂ႐ုစုိက္တယ္။ အံ့ေက်ာ္ ကုိ ထည့္ထား ကတည္းက ဒီေကာင္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ဆုိးေတာ့မွာပဲ ဆုိတာ ပရိသတ္က တြက္ထား ၿပီးၿပီ။ ဆရာ လုိခ်င္တာက ဆုိးရမယ့္ေကာင္ ဆုိရင္ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ႏဲြ႕ႏဲြ႕ကေလး ေနၿပီး လုိအပ္ လာတဲ့ အခ်ိန္က်မွ ဒုိင္းခနဲ ဆုိးျပလုိက္မယ္။ ဒါမွ ဇာတ္ကားေကာင္းတစ္ကား ေခၚတယ္။ ႀကိဳသိေနရင္ ဇာတ္ ကားေကာင္း ျဖစ္မလာဘူး။

ေျပာရရင္ေတာ့ မေကာင္းပါဘူး။ ခုဥစၥာက စားရမလား ဆုိၿပီး ကား႐ုိက္ေနၾကတာကုိး။ ဆရာတုိ႔က်ေတာ့ စား ရရင္ စားရ၊ မစားရရင္လည္းေန ကိစၥမ႐ွိဘူး။ ကုိယ္ လုပ္လုိက္တဲ့ ပညာေလးတစ္ခု ပိတ္ကားေပၚမွာ ၾကည့္ရမယ့္ ပရိသတ္ကုိ တင္ျပႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ေက်နပ္တယ္။ ခ်ီးမြမ္းတာလည္း ႐ွိပါတယ္။ ကဲ့ရဲ႕တာလည္း ႐ွိပါတယ္။ ကဲ့ရဲ႕တဲ့လူ ကုိးဆယ္ထဲက ဆယ္ေယာက္ ခ်ီးမြမ္းရင္ ေတာ္ပါၿပီ။
ေနာက္တစ္ခုက ဆရာက ပရိသတ္အႀကိဳက္ မလုိက္ဘူး။ ပရိသတ္အႀကိဳက္ လုိက္ရင္ ကုိယ္က ေနာက္ လုိက္ပဲ။ ဆရာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ပရိသတ္ကုိ ကုိယ္က ဦးေဆာင္ႏုိင္ရမယ္။ ပညာေပးႏုိင္ရမယ္။ သူတုိ႔ အႀကိဳက္ လုိက္ခ်င္ရင္ ေတာ့ လြယ္ပါတယ္။ ကရာေတးေတြ မ်ားမ်ားထည့္ေပါ့။

အဲဒီေတာ့ ညီေလး ေျပာတဲ့ ဇာတ္ကားေကာင္း ဆုိတဲ့ေနရာမွာ အႏုပညာအရလည္း ေကာင္းရမယ္။ ၀င္ေငြ အရလည္း ေကာင္းရမယ္၊ ညီညီညြတ္ညြတ္ ျဖစ္လာဖုိ႔ရာဆုိေတာ့မလြယ္ပါဘူး။ ေငြမရခ်င္ ေနေပေစ ငါ့အႏု ပညာကုိ ျပရမယ္ဆုိတဲ့ စိတ္နဲ႔ ႐ုိက္ရင္ အႏုပညာ ေပၚလာမွာပဲ"

" ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာ။ ဆရာ ႐ုိက္တဲ့ ဧည့္သည္ဇာတ္ကားမွာ ျမတ္မြန္ နဲ႔ တဲြၿပီး ဆရာကိုယ္တုိင္ ၀င္ၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္ ခဲ့ တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဘယ္လုိ ရည္႐ြယ္ခ်က္နဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့တာလဲ ဆရာ "
" အမွန္ က လံုး၀ ရည္႐ြယ္ခ်က္ မ႐ွိပါဘူး။ စိတ္လည္း မကူးခဲ့ဘူး။ "ကႀကီးေရ က" ႐ုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ "အငိုလြယ္သည္" ႐ုိက္တယ္။ "အငုိလြယ္သည္" ႐ုိက္ၿပီးေတာ့ ဆရာနဲ႔ ျမတ္မြန္နဲ႔ အိမ္ေထာင္က်တယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ "ဧည့္သည္" ဇာတ္ကား႐ုိက္တဲ့အတြက္ နာမည္ႀကီး မင္းသားတစ္ေယာက္ကုိ တစ္ေသာင္းငါးေထာင္ နဲ႔ ငွားလုိက္တယ္။ ေငြေတြ ဘာေတြလဲ ေခ်ၿပီးၿပီ။ ဆရာနဲ႔ ျမတ္မြန္ မႏၱေလးကုိ ထြက္ သြားၾကၿပီး ျပန္လာေတာ့ "ဧည့္သည္" ကုိ စ ႐ုိက္တယ္။ တျခားအခန္းေတြ အရင္႐ုိက္ၿပီး ဘယ္ေန႔ ဘယ္ရက္ မွာ မင္းသားအခန္း ေတြ ႐ုိက္မယ္ဆုိၿပီး ခ်ိန္းလုိက္တယ္။

ဆက္ရန္
.

No comments: