Friday, April 30, 2010

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ႏွစ္ေပါင္း (၆၀) အပိုင္း (၉၂)

ႏွစ္ေပါင္း ၆၀အတြင္းမွ က႑

ယင္းသို႔ ဂ်ပန္တေခတ္လံုး ဗံုးၾကား စက္ေသနတ္ၾကားတြင္ စီးပြားရွာခဲ့ၾကသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထည္း၌ မည္သူ မွ် မေန၀ံ့ ေက်ာင္းႀကိဳေက်ာင္းၾကား၊ ဘုရားႀကိဳဘုရားၾကားႏွင့္ ၿမိဳ႕စြန္ရပ္ဖ်ားမ်ားတြင္ သင့္သလို ခုိေအာင္း ေနၾကေသာ စစ္အတြင္း ဂ်ပန္ေခတ္ျဖစ္၍ လူအမ်ားတို႔ အစားအေသာက္ အေနအထိုင္ ၾကပ္တည္း ဆင္းရဲခ်ိန္ တြင္ ေဆြမ်ိဳး မိတ္ေဆြ တပည့္လက္သားအမ်ား အိမ္ေထာင္ သည္အမ်ား စုစုေပါင္း လူေလးဆယ္၊ ငါးဆယ္ခန္႔တို႔အား က်မအိမ္ေပၚႏွင့္ ရွစ္ခန္းတြဲရွိ ေနာက္ေဖးတန္းလ်ား ရွည္ႀကီးပါမက်န္ ေခၚယူ တင္ထား၍ ေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္ ကူညီခဲ့သည္။ ခုိကိုးေစခဲ့သည္။ က်မအိမ္မွာ အဆင့္ အတန္းျမင့္ ေသာ ဒုကၡသည္စခန္းတခုကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနခဲ့ပါသည္။

က်မ၏ အဓိ႒ာန္ခ်က္ ေစတနာမွာ ေက်ာင္းကန္ဘုရား တည္ထား ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းသာ အလွဴ ဒါနမ်ိဳး ႏွင့္ အလားတူ အတိဒုကၡေရာက္ေနေသာ စစ္အတြင္း ကပ္ဆုိးႀကီးအတြင္း၌ ကာလဒါနတရပ္ အျဖစ္ သူတပါး တုိ႔၏ စားေရး၊ ၀တ္ေရး၊ ေနေရး တည္းဟူေသာ ၾကပ္တည္းမႈဒုကၡမွ သက္သာရာ ရေစခဲ့သည့္ ျမတ္ေသာ ဒါန အလွဴဟူ၍ ရည္မွန္းၾကည္ႏူးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
မည္မွ် စရိတ္စကကုန္က်ခံ၍ လွဴဒါန္းေကၽြးေမြးေပးကမ္း ေထာက္ပံ့ေနေသာ္လည္း ဂ်ပန္ေငြစကၠဴ မ်ားမွာ မကုန္ခန္း ႏိုင္ဘဲ ပံုေနသည္။ ဂ်ပန္ေငြစကၠဴ၏ တန္ဘိုးမဲ့မည့္ အေျခအေနကို ေတြး၍ ပစၥည္း တခုခု အၿမဲတမ္း ၀ယ္ပစ္တတ္ေသာေၾကာင့္ က်မအိမ္တြင္ စိန္ကုန္သည္၊ ေရႊကုန္သည္ႏွင့္ ပံုႏွိပ္ စကၠဴ ပံုႏွိပ္စက္ ေရာင္းသူ ပြဲစားမ်ား ဥဒဟို ေျခခ်င္းရႈပ္ခဲ့ပါသည္။

သို႔ႏွင့္ ဂ်ပန္အစိုးရ ထြက္ေျပးေသာ ေနာက္တေန႔မွာပင္ တန္းလန္း က်န္ရစ္ေသာ အစိုးရပံုႏွိပ္တိုက္ မွ စာစီသမားမ်ား အယ္ဒီတာမ်ား၏ ၀မ္းေရးျပႆနာကို ဆက္လက္ ေျဖရွင္းရန္တေၾကာင္း၊ စပ္ကူး မတ္ကူး၌ ဗမာ့ေခတ္ သတင္းစာကို က်မတို႔ပိုင္ သတင္းစာအျဖစ္ ရက္ဆက္မျပတ္ ရေအာင္ ေငြရင္းစိုက္၍ ရိုက္ႏွိပ္ ထုတ္ေ၀ ခဲ့သည္။ ကက္စဘီအစိုးရလက္ထက္၌ အစိုးရ ပံုႏွိပ္တုိက္မွ အလုပ္ သမားမ်ားႏွင့္ စာစီခံုမ်ား ေျပာင္းေရႊ႕ မသြားမွီ က်မပိုင္စာစီခံုမ်ားႏွင့္ ခြဲျခားထုတ္ေ၀ခဲ့ျခင္းျဖစ္ရာ ပံုႏွိပ္လုပ္ငန္းမွ လုိရာ ပစၥည္း မ်ားကို လည္း ထပ္ျဖည့္ ၀ယ္ယူသံုးစြဲခဲ့ရျပန္ပါသည္။

သို႔ကက္စဘီေခတ္မွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေခတ္။ ဖဆပလေခတ္အထိ ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာကို အေႏွာင့္အယွ႕္ အဖ်က္အဆီး အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကားမွ မားမားမတ္မတ္ႏွင့္ ႀကံ့ႀကံ့ခံ၍ ထုတ္ေ၀ခဲ့ရသည္။
မူလက ေဆြရင္းမ်ိဳးျခား ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြပမာ အိမ္သို႔ ၀င္ထြက္ ရင္းႏွီးလ်က္ ရွိၾကေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားမွာ အလံနီ အလံျဖဴ ကြန္ျမဴနစ္မ်ား၊ ဆိုရွယ္လစ္မ်ားအျဖစ္ လူစုကြဲကာ ဗမာ့ေခတ္ သတင္းစာကို လက္ပစ္ဗံုးႏွင့္ ပစ္သူ၊ စက္ေသနတ္ႏွင့္ဆြဲသူ တရားသျဖင့္ ၀ယ္ယူထား ေသာ ပံုႏွိပ္စက္ႀကီး မ်ားကို ေလးထပ္ရုံးႀကီးေပၚတင္သူ၊ ပံုႏွိပ္တိုက္ခ်ိပ္ပိတ္၊ လူ ပုဒ္မ၅ႏွင့္ ဆြဲ စေသာ လက္ေဆာင္ ေကာင္း မ်ားကို တုိင္းေက်ာ္ ျပည္ၾကား ရရွိခဲ့သည္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ၏ မလိမ္မာမႈ ေၾကာင့္ ခံခဲ့ရေသာ ဒဏ္ရာမ်ားဟု ယူဆ ခဲ့ ပါသည္။

ဗမာ့ေခတ္ ဒဏ္ရာရတုိင္း တဘက္မွ က်မပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ကုစားဖါေထးခဲ့ရၿမဲျဖစ္ရာ ေနာက္ဆံုး ဦးေစာဟန္၊ ဗိုလ္မွဴး တက္ျမင့္ စသူတို႔ႏွင့္ တသိန္းတန္ေလ်ာ္ေၾကးမႈႀကီးမ်ားမွာပင္ က်မ၏ ယခု လက္ရွိ ေနအိမ္ ဂရံကို ၂သိန္း ႏွင့္ အာမခံ တင္ေပးထားရပါသည္။ ထုိအိမ္မွာ ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာ မွ ျမတ္စြန္း၍ ၀ယ္ယူေသာ အိမ္ မဟုတ္ ဂ်ပန္ေငြေတြ မထားလို၍ ၎ဂ်ပန္ ေငြေတြႏွင့္ လဲလွယ္ ၀ယ္ယူထားခဲ့ေသာ စိန္ထည္ ပစၥည္း မ်ားမွ တန္ဘိုးတက္ၾကြ အျမတ္အစြန္းရေငြႏွင့္ ၀ယ္ယူခဲ့ေသာ က်မတဦးတည္းပိုင္ အိမ္ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ အေရး ေပၚတုိင္း ကုစားဖါေထးခဲ့ရသျဖင့္ ဗမာ့ေခတ္၏ အေျခအေနမွာ ယေန႔အထိ မယိမ္းမယိုင္ ႀကံ့ႀကံ့ခံ ႏိုင္ေရ ရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဂ်ပန္ေခတ္အတြင္းက က်မေနအိမ္ ကယ္တင္ရွင္ စခန္းတြင္ လာေရာက္ေနထုိင္သူမ်ားအနက္ ေစာင္း ဦဘသန္း တအိမ္ေထာင္၊ စာေရးဆရာေရႊတိုင္ညြန္႔ (ကြယ္လြန္သူ) ပန္းခ်ီဆရာ ဦးဘလံုႀကီး ကြယ္လြန္ သူႏွင့္ သူ႔၏ဇနီး၊ ပန္းခ်ီဆရာ ဦးအုန္းလြင္၊ မယား၊ ခယ္မ၊ ေယာက္ဖမ်ားပါ တအိမ္ေထာင္၊ ကြယ္လြန္သူ ပန္းခ်ီဆရာေဆာင္ႏွင့္ ၎၏ဇနီးတုိ႔လည္း အပါအ၀င္ ျဖစ္ပါသည္။

ပံုႏွိပ္တိုက္ လုပ္ငန္းတုိးခ်ဲ႕၍ (စက္ႀကီးေနာက္ၾကည့္) အလုပ္သမားေနရာတြင္ အပါႀကီးဆိုသူ (ေယာဂီ ပံုႏွိပ္တိုက္ မွ စက္ေနာက္ၾကည့္ အလုပ္သမားေဟာင္း)က အလုပ္လာေတာင္း၍ တေန႔ ၂က်ပ္စား စက္ႀကီး ေနာက္ၾကည့္ အလုပ္ေပးခန္႔ထားရာတြင္ ၎၏မိခင္ႏွင့္ ညီငယ္၊ ညီမငယ္မ်ား ေနထုိင္စရာ မရွိ၍ ေနာက္ေဖး တန္းလ်ား၌ ေနပါရေစ အခြင့္ေတာင္းေသာေၾကာင့္ အခန္းတခန္း ေနရာခ်ထားေပးရသည္။ ၎သည္ လုပ္သက္ရလာေသာအခါ က်မပံုႏွိပ္တိုက္မွာ ဖိုမင္အဆင့္ အတန္းသို႔ တက္လာရၿပီး က်မ အိမ္ လာ ေနေသာ ပန္းခ်ီဦးအုန္းလြင္၏ ခယ္မႏွင့္ ဆရာမိဘ၀တၱရား ထိမ္းျမားေပးလိုက္သည္အထိ ၾကည့္ရႈ ေစာင့္ေရွာက္ ခဲ့ရာမွ ထုိအခါက က်မ မသိေသးေသာ အတြင္းေရးတခုကို မူတည္၍ အလုပ္ထြက္ခါ တေနရာ ၌ စာပံုႏွိပ္တိုက္ငယ္တခု တည္ေထာင္ႏိုင္ ေအာင္ တဟုန္ထုိး ခုန္တက္သြားေလသည္။ (ဤဘ႑ ကေလး မ်ားသည္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အေကာင္အထည္ေပၚလာဦးမည့္ က႑ေလးတခု ျဖစ္ပါသည္။)

သစ္တပင္ေကာင္း ငွက္တေသာင္းခုိရ

သို႔ႏွင့္ က်မပိုင္ တိုင္းျပည္ျပဳ ပံုႏွိပ္တိုက္သည္ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးသည္အထိ အမည္မေျပာင္းေသး ဘဲ၊ ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာကို ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀သည္။ ေရႊဂံုတိုင္လမ္းမွ ယခုလက္ရွိ ေဘာင္ဒရီလမ္းေန ေနအိမ္သို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းလာေသာအခါမွ ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာႏွင့္အတူ ဗမာ့ေခတ္ပံုႏွိပ္တိုက္ဟု အမည္တခုတည္း ေျပာင္းလဲလိုက္ပါသည္။

လြန္ခဲ့ေသာ ၄-၅ႏွစ္ အခ်ိန္ကစ၍ က်မသည္ က်န္းမာေရးေၾကာင့္ မ်က္ႏွာလြဲ၍ ေနခဲ့သည္။ အလုပ္ တုိက္တြင္ က်မ၏ေမာင္၀မ္းကြဲ တေယာက္ကို မန္ေနဂ်ာအျဖစ္ အလုပ္ခန္႔အပ္ခဲ့သည္။ ဘုိကေလး၊ ပန္းတေနာ္ တို႔မွ အလြန္ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေသာ သူ၏ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း တူ၊ တူမစသည္ မ်ားမွာ ေခတ္ပညာ မတတ္ သူမ်ား ျဖစ္၍ မီးဖုိေခ်ာင္မွ ပန္းကန္ေဆး၊ အိုးေဆး၊ ဘ၀မွ အစျပဳ၍ ခုိ၀င္လာခဲ့ ၿပီး ေနာက္ဆံုး လခႏွစ္ရာမွ သံုးရာအထိ ခ်ီးျမႇင့္ေပး၍ ယေန႔ဘာေဂ်ာ္ဂ်ီ ကုန္းေပၚ၌ ပ်ဥ္ေထာင္ သြပ္မိုးအိမ္ပိုင္မ်ား ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေျခာက္လံုးျပဴး ကုိယ္စီႏွင့္ ျဖစ္သည္အထိ ၾကည့္ရႈ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့သည္။ ထုိမွ်မက သူ႔ရပ္ရြာမွ အသိအကၽြမ္းမ်ား ရပ္ေဆြ ရပ္မ်ိဳးမ်ားပါ မက်န္ရ ယုတ္စြအဆံုး အေပါက္ေစာင့္ဒရ၀မ္ကအစ ဗမာ့ေခတ္ အလုပ္တိုက္မွ ႒ာနအသီးသီးမွာ လက္ရွိ အလုပ္သမားဦးေရ၏ သံုးခ်ိဳးတခ်ိဳးမွ် ထိုးသြင္း အလုပ္ ေပးထား ခဲ့ပါသည္။

ထုိမွ်မကေသးပါ။ သူ၏ တူႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ က်မ၏ ေမာင္၀မ္းကြဲမန္ေနဂ်ာ (လြန္ခဲ့ေသာ ၃လခန္႔က အလုပ္မွ ရပ္စဲ လိုက္သူ)တို႔အား ဗမာ့ေခတ္အစုရွယ္ယာမ်ားဆုိၿပီး ေပးအပ္သည္အထိ ၾကည့္ရႈ ေစာင့္ေရွာက္ ခဲ့ပါ သည္။

မွတ္ခ်က္။       ။ ထုိေဆာင္ပါးေရးစဥ္ အခ်ိန္က က်မအမည္မပါေသာ စာခ်ဳပ္လိမ္ကိစၥမသိရေသး ေပ။
သစ္တပင္ ေကာင္းလွ်င္ ငွက္တေသာင္း ခုိရသည္ဆိုေသာ စကားကဲ့သို႔ ဤမွ်အထိ ၾကည့္ရႈ ေစာင့္ေရွာက္ ထားခဲ့ျခင္းျဖင့္ သူတို႔တေတြ စိတ္ခ်မ္းသာကိုယ္ခ်မ္းသာ ျဖစ္ၾကရသလို က်မ၏ မုဒိတာတရားကို တု႔ံျပန္ ခ်စ္ၾကည္ညိဳ ၾကလိမ့္မည္ဟုလည္း ယံုၾကည္မိခဲ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဗမာျပည္အၿမိဳ႕ၿမိဳ႕ အရြာရြာသို႔ လွည့္လည္ရင္း ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ားကို စိတ္ေအး လက္ေအး ျပဳလုပ္လွဴဒါန္းခဲ့သည္။ ကမၻာကို ၂ႀကိမ္မွ် လွည့္ခဲ့ရာ၌လည္း (သတင္းစာတိုက္မွ ရေငြ ႏွင့္ မဟုတ္ေသာ) က်မတကိုယ္ အတြက္ ကိုယ္ပိုင္ ဘဏ္အပ္ေငြမွ ထုတ္ယူကုန္က်ခဲ့သည္။ ၎ဘဏ္ ေငြထုတ္ခ်က္စာအုပ္ လကၡံ ျဖတ္ပိုင္းမ်ား၌ ယေန႔အထိ တိက်စြာ ေရးမွတ္ထားလ်က္ ရွိ ပါသည္။
ဤသို႔ ထုတ္ေဖၚေရးသားျခင္းမွာ သတင္းစာတိုက္ အသံုးစာရင္းေငြမ်ား၌ က်မအတြက္ ကမၻာလွည့္ စရိတ္ ထုတ္ေပး ရသည္ဟု ၂ထပ္ကြမ္း စာရင္းလိမ္၍ တင္ထားေၾကာင္း သိရသျဖင့္ ေရးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ ပါသည္။

ပုထုိးေတာ္ႀကီးဘုရားမွထီး ဆက္ရန္
.

No comments: