Thursday, November 19, 2009

ငယ္ဘဝ မ်ား (၁ဝ) ႏွင္႔ က်ေနာ္႔ ခ်စ္ခရီး ၁၁ နွစ္ အပိုင္း (၄)

 ခ်စ္ခရီးကာလ(၁၁) ႏွစ္ ကိုေျပာရင္ က်ေနာ္တို႔ ၂ဘက္ မိသားစု type ကိုလည္း ေျပာျပမွ အဆင္ ေျပမယ္ ထင္တဲ႔ အတြက္ နဲနဲ ေျပာပရေစ။

မိသားစု ဆက္ဆံေရး ပံုစံဟာေတာ္ေတာ္ ကြဲျပားပါတယ္၊ ဥပမာ ေျပာရရင္ အဲဒီေခတ္က က်ေနာ္တို႔ မႏၱေလးၿမိဳ႕က အိမ္တိုင္း မွာ စက္ဘီး တစီးေတာ႔ အနဲဆံုးရွိၾကပါတယ္၊ တခ်ဳိ႕ အိမ္ေတြ ေတာ႔ လူေစ႔ စက္ဘီးရွိၾကပါတယ္၊ က်ေနာ္ တို႕အိမ္ကေတာ႔ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စီးပြားေရး အဆင္မေျပေနတဲ႔  အခ်ိန္ဆိုေတာ႔ စက္ဘီးတစီးေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္ ပါဘဲ။

အဲဒီေတာ႔ လူအမ်ားႀကီးရွိတဲ႔ က်ေနာ္ တို႕အိမ္အတြက္ အဆင္မေျပပါဘူး၊ အဲဒီ စက္ဘီးကလည္း ေဖေဖ ေက်ာင္းသြားတဲ႔ အခါ စီးသြားတာဆိုေတာ႔ ကိုယ္႔အတြက္ သံုးဘို႕ ေမွ်ာ္မေနနဲ႔၊ သြားစရာရွိရင္ ေျခလွ်င္သာ ႀကိတ္ေပေတာ႔၊  က်ေနာ္အတြက္ေတာ႔ ျပသာနာ သိပ္မရွိပါဘူး၊ သူငယ္ခ်င္း ေတြ စက္ဘီး နဲ႕သြားလို႕ ရပါတယ္။ သြားလည္းသြားပါတယ္။

ေနာက္ၿပီး အဲဒီအခ်ိန္မွာ မိန္းခေလး ေတြ သဘာဝ နဲ႔ လူ႕သဘာဝ ေပါ႔ ဗ်ာ၊ ကိုယ္႔ မွာ စက္ဘီးအပိုင္ မရွိဘူး သူ႔မ်ား စက္ဘီးနဲ႔ လိုက္စီးရမယ္ ဆိုရင္ အဲဒီ စက္ဘီးပိုင္ရွင္ ကို တင္နင္းေပေတာ႔ ဗ်ာ၊ အသြားေရာ အျပန္ေရာ၊ က်ေနာ္႔ သူငယ္ခ်င္း ေတြထဲမွာ ေတာ႔ သိပ္မပါ ပါဘူး၊ ဒါေပမဲ႔ က်ေနာ္ ကလည္း ဘယ္ေတာ႔ မွ သူမ်ားေနာက္က အဲဒီလို လိုက္မစီးတတ္ဘူး၊ ကိုယ္ ကဘဲ သူတို႕ကို တင္နင္းတာဆိုေတာ႔ ဘာျပသာနာ မွ မရွိပါဘုူူး။ ကိုယ္႔ စက္ဘီးနဲ႔ လိုက္လည္း ကိုယ္ကဘဲ တင္နင္း၊ သူတို႕ စက္ဘီးနဲ႕ လိုက္လည္း ကိုယ္ကဘဲ တင္နင္းခဲ႔ပါတယ္။

အဲဒါ ခဏထား လိုက္အုန္းမယ္၊ ခုနက ေျပာသလိုဘဲ စက္ဘီး တစီး ထဲ စီးေနရတာ ဆိုေတာ႔ စက္ဘီး အားတဲ႔ အခ်ိန္မွာ ေမာင္ႏွမ တေတြ လုစီးရပါတယ္။ သူကလည္း သြားခ်င္၊ ကိုယ္ကလည္း သြားခ်င္ ဆိုေတာ႔ အဲဒီမွာ ျပသာနာေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္၊ ေျပာရရင္ ဘယ္သူ႕ဘယ္သူ႕မွညွာတာ၊ ေထာက္ထား ရမွန္း နားမလည္ ၾကပါဘူး၊ ကိုယ္႔ အတြက္ ဘဲကိုယ္ ၾကည္႔ၾကတာပါ။

ဒါေပမဲ႔ သူတို႕ အိမ္ ပံုစံ ၾကေတာ႔ က်ေနာ္တို႕ နဲ႕ ဆန္႔က်င္႔ဘက္ပါ။ သူတို႕ က ညီအကို ၃ ေယာက္၊ ညီမ အငယ္ တေယာက္ ရွိပါတယ္။ သူက အႀကီးဆံုးပါ၊ တေယာက္နဲ႕ တေယာက္ ေတာ္ေတာ္ ခ်စ္ခင္ ေလးစား ၾကပါတယ္။

အျဖစ္အပ်က္ တခုေျပာမယ္ ဗ်ာ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူတို႕အိမ္မွာ ဂ်ပန္ကလာတဲ႕ ဖီးဆင္႔ ဆိုတဲ႔ မႏၱေလး အေခၚေတာ႔ ပန္းဘီး ေပါ႔ဗ်ာ အဲဒါ အသစ္ေလး တစီး၀ယ္ထားပါတယ္၊ အားလံုးက အဲဒီ စက္ဘီး ေလး စီးခ်င္ၾကမွာေပါ႔၊ ဥပမာ- က်ေနာ္တို႕ ရုပ္ရွင္သြားမယ္။ အဲဒီဘီးေလးနဲ႔ သြားမယ္၊ ဒါေပမဲ႔ မသြားခင္ အားလံုးကို လိုက္ေမးတယ္ဗ်ာ၊ သြားစရာ ရွိလား၊ မရွိရင္ ကိုကို ယူသြားမလို႕ လို႕ ေျပာၿပီးမွ ယူပါတယ္။

သြားခ်င္ရင္ေတာင္ သြားမဲ႕လူက ကိုကိုျပန္လာမွ သြားမယ္ ယူသြားပါဆိုၿပီး၊ ၾကည္ၾကည္ ျဖဴျဖဴ ခြင္႔ေပး ၾကတယ္ဗ်ာ၊ သူ႕စိတ္ထဲ  သူ႕ ညီေတြ၊ ညီမေတြ သြားစရာက အေရးႀကီးတယ္ ထင္ရင္ သူ႕ညီ၊ ညီမေတြကို လိုက္ပို႕ လိုက္ေသးတယ္၊ ၿပီးရင္ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ သြားႀကိဳ တယ္၊ အဲဒီလိုမ်ဳိးေတြေပါ႔၊ က်ေနာ္တို႕ အိမ္လို လုယက္ ဘို႕ဆိုတာ ေ၀းေပါ႔၊ အားလံုး ဟာ တေယာက္နဲ႕ တေယာက္ ခ်စ္ခင္ ညွာတာၾကပါတယ္။

ဒါဟာ ဆင္းရဲျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္း နဲ႕ မဆိုင္ပါဘူး၊ ခ်မ္းသာတယ္ ဆိုရင္လည္း ပိုေကာင္းတာ ကို လုယက္ ေနၾက အုန္းမွာပါ၊ က်ေနာ္ ဘ၀မွာ အဲဒါေတြကို မသိခဲ႔ ပါဘူး၊ မိသားစု ခ်စ္ခင္ျခင္း၊ ညွာတာေဖးမျခင္း ဆိုတာ နားမွ မလည္ခဲ႔တာ။ က်ေနာ္ ကိုယ္တိုင္လည္း အဲဒီလို မခံစားခဲ႔ရဘူးေလ။

ၾကဳံတုန္း ေျပာျပလိုက္ရအုန္းမယ္။ က်ေနာ္ ၁၀ တန္းေျဖေတာ႔ က်ေနာ္ တို႕သူငယ္ခ်င္းေတြ နဲ႕ ေျဖရမယ္႔ ေက်ာင္းေတြ ကြဲ သြားပါတယ္၊ က်ေနာ္က အ.ထ.က (၆) မွာ ေျဖရပါတယ္။ ကိုယ္ စာေမးပြဲ ေျဖရမယ္႔ ေက်ာင္းကို ကိုယ္ သိပါတယ္၊ အိမ္ကေန လမ္း ေလွ်ာက္မယ္ဆိုရင္ ေျဖးေျဖး ေလွ်ာက္ရင္ ၄၅  မိနစ္ ၊ ျမန္ျမန္ ေလွ်ာက္ရင္ နာရီ၀က္ ေလာက္ခရီးေပါ႔။ ေ၀းတယ္ မေျပာႏိုင္သလို သိပ္လည္းမနီးပါဘူး၊ စက္ဘီးနဲ႕ သြားရင္ေတာ႔ အဆင္ေျပဆံုး ေပါ႔။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ တအိမ္လံုး မွာ စက္ဘီးတစီး၊ လက္ပတ္နာရီ တလံုး ဘဲရွိပါတယ္၊ စက္ဘီး ကလည္း ေဖေဖ ေက်ာင္းသြားရမွာမို႕၊ နာရီ ကလည္း ေဖေဖ စာသင္ရင္ အခ်ိန္ၾကည္႔ ရမွာ မို႕ဆိုၿပီး ၂မ်ဳိးစလံုး စာေမးပြဲ ေျဖခ်ိန္မွာ တခုမွ က်ေနာ္မသံုးရပါဘူး၊ နာရီ ယူမယ္ ဆိုရင္ စားပြဲတင္ နာရီ ယူသြားတဲ႔၊ ဘယ္လို လုပ္ ယူခ်င္မွာ လည္းဗ်ာ။ 

သူငယ္ခ်င္း ေတြကေတာ႔ သူတို႕ သြားရမယ္႔ ေက်ာင္းေတြက ေ၀းေတာ႔ တခ်ဳိ႕က ေက်ာင္းကားနဲ႔ တခ်ဳိ႕က မိဘ ေတြက လိုက္ပို႕ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း အဲဒီ အခ်ိန္ထိ ဘာ ျပသာနာ မွ မရွိေသးပါဘူး၊ ေတာ္ရုံနဲ႕ ၀မ္းနဲအားငယ္တဲ႕ စိတ္ဓါတ္မ်ဳိး က်ေနာ္႔ မွာ မရွိပါဘူး၊က်ေနာ္ဘာသာ က်ေနာ္ ေက်ာင္းကို စာေမးပြဲေျဖဘို႕ ေျခလွ်င္ ေလွ်ာက္သြားပါတယ္။

အဲဒီ မွာ ထင္တားတဲ႔ အခ်ိန္ထက္ နဲနဲ ပိုေလွ်ာက္လိုက္ရတာရယ္၊ ေက်ာင္းက ဝင္ေပါက္ ၂ ခုရွိတာ ဆိုေတာ႔ က်ေနာ္ သိတဲ႔ အေပါက္က အေသပိတ္ထားၿပီး လမ္းတျခားဘက္က အေပါက္ကို လွည္႕၀င္ရတာ ဆိုေတာ႔ ေမာလည္းေမာ ဆိုေတာ႔ စိတ္မၾကည္ေတာ႔ပါဘူး၊ ေနာက္ၿပီး ေက်ာင္းဝန္း အျပင္မွာ စိတ္ပူပင္စြာနဲ႕ သားသမီးေတြကို ေစာင္႔ ေရွာက္ေန  ၾကတဲ႔ မိဘေတြကို ေတြ႕ေတာ႔ ဝမ္းလည္း နဲသြားပါတယ္။

စာေမးပြဲ ေျဖရမဲ႔ အခန္းကို လည္း လိုက္ရွာ ေနရပါတယ္၊ အဲဒါနဲ႔  စာေမးပြဲခန္းထဲကို  ေနာက္က်မွ ေရာက္သြား ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ ၾကည္႕စရာ နာရီ မပါတာလည္း သတိရသြား ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေဖေဖ ယူခိုင္းတဲ႔ စားပြဲတင္ နာရီ ႀကီး ကိုလည္း သတိရၿပီး စိတ္လည္းတို သြားပါတယ္ (ဟား....ဟား)၊ အားလံုး စံုသြားတယ္ ဆိုပါေတာ႔ ၊ စာေမးပြဲ ခန္းထဲမွာ စာေမးပြဲ ေျဖရင္း မ်က္ရည္ က်ပါတယ္။ က်ေနာ္ သိတတ္ မွ ဘဝအတြက္ ဝမ္းနဲအားငယ္မႈ႕ နဲ႕ က်တဲ႔  မွတ္မိတဲ႔ မ်က္ရည္ တစေပါ႔။

ေနာက္ၿပီး အစားအေသာက္စားတာက အစ ကၽြန္ေတာ္ ပထမပိုင္း မွာ ေရးထားတဲ႔ အတိုင္းပါဘဲ ေဖေဖရဲ႕ သားသမီး အစားအေသာက္စားတာကို မဟန္႕တားရဘူးဆိုတဲ႔ မူနဲ႕ ဆိုေတာ႔ စားေကာင္းတဲ႔ ဟာဆိုရင္  ကိုယ္႔ေနာက္မွာ မစားရေသးတဲ႔ သူ ဘယ္သူေတြ ရွိေသးလည္း ဘာမွနားမလည္ ပါဘူး၊ အကုန္စား ပစ္ေတာ႔တာပါဘဲ၊ ေမာင္ႏွမ အားလံုးပါဘဲ၊ ေမေမ ကဟင္းမေလာက္ရင္ အျပင္မွာ ထပ္ဝယ္၊ ေမာင္ႏွမ  တေယာက္ နဲ႕ တေယာက္ ညွာတာ ရမွန္းမသိၾကပါဘူး။

ဘယ္သူ ကမွလည္း သင္ၾကား မေပးၾကပါဘူး၊ ေနာက္ေတာ႔မွ က်ေနာ္႔ ရဲ႕ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး က က်ေနာ္႔ ကို သင္ၾကား ေပးပါတယ္၊ လူမႈ႕ ဆက္ဆံေရးက စၿပီးေတာ႔ ေပါ႔ ဗ်ာ၊ ေျပာရရင္ေတာ႔ က်ေနာ္ဟာ သူတို႔ စံခ်ိန္နဲ႕ ၾကည္႔ရင္ ရုိင္းတဲ႔ အထဲထိကို ပါေနပါတယ္။ တကယ္ လည္းဟုတ္ပါတယ္၊ လူမႈ႕ ဆက္ဆံေရး ဆို တာလည္း လြယ္မွမလြယ္တာ။ က်ေနာ္ နားလည္တာ စာသိ ဘဲကိုး၊ အျပင္က လူေတြနဲ႕ ဆက္ဆံေရး မွာ ေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ညံခဲ႔ပါတယ္။

လူႀကီး ကို လူႀကီးမွန္း သိရမယ္၊  တခါတေလ မွားေနလည္း ျငိမ္ေနရတယ္၊ ေနာက္မွ ေသခ်ာ ျပန္ရွင္းျပတို႕ ဘာတို႕ ဆိုတာ နားလည္ခဲ႔ရပါတယ္။ သိလာ ပါတယ္၊ လူ႔ ဂုဏ္သိကၡာ ဆိုတာရွိ ေသးတာကိုးဗ်၊ ေျပာသင္႔ တဲ႔ အခ်ိန္ၾကမွ ေျပာရမယ္။ ကေလးလည္း ကေလးအေလွ်ာက္၊ လူႀကီးလည္း လူႀကီး အေလွ်ာက္ ကိုး၊ ကိုယ္ မွန္တာဘဲ ဆိုၿပီး သူတို႔ ကို ဖိၿပီး ၊သိပ္ထိခိုက္ေအာင္ မေျပာသင္႔တဲ႔ အေျခအေနေလးေတြ ရွိေနတာ ကိုး။

က်ေနာ္ နဲ႔ ေဖေဖ နဲ႕ ဆိုတာ စိတ္သေဘာ တိုက္ဆိုင္မႈ႕ မရွိဘူးဆိုရင္၊ ျငင္းခံု ေျပာဆိုေနတာ၊ ေဖေဖ မမွန္ဘူး ထင္ရင္ က်ေနာ္ ျပန္ေျပာတာဘဲ၊ ဘယ္သူ႕ေရွ႕မွ မေရွာင္ခဲ႔ပါဘူး၊ အဲဒါေတြ ဟာသူတို႕ မ်က္စိ ထဲမွာ အရမ္းကို ထူးဆန္း ေနပါတယ္၊ က်ေနာ္႕ အတြက္ ေတာ႔လည္း သူတို႕ လူႀကီး၊ မိဘ ေတြ မွားေနတဲ႔  အခ်ိန္ မွာ ဘာမွ ျပန္မေျပာ ဘဲ နားေထာင္ ေနႏိုင္ၾကတာကို အံၾသ ေနတာေပါ႔။

တခါတေလ သားသမီးက မွန္ေနရင္ လည္း မိဘ ေျပာတဲ႔ အခ်ိန္မွာ နားေထာင္ေနတာဘဲ၊ က်ေနာ္က ဘာျဖစ္လို႕ အဲဒီအတိုင္းမဟုတ္ဘူး ဆိုတာ ျပန္ရွင္းမျပတာလည္း၊ ေျပာတာကို ဘာေၾကာင္႔ ခံေနတာလည္း ဆိုေတာ႔၊ သူတို႕ စိတ္ေအး သြားတဲ႔ အခ်ိန္ၾကမွ ေအးေအးေဆးေဆး ရွင္းျပမွာပါ လုိ႕ျပန္ေျပာတယ္။ က်ေနာ္ လည္း အရမ္းအံၾသမိတယ္၊ က်ေနာ္တို႕ သားအဖ စတိုင္နဲ႕ေတာ႔ တျခားစီကိုး။

ဘယ္လိုမွ အသြင္မတူတဲ႔ ၂ေယာက္ပါဘဲ၊ အသြင္မတူ ရင္ အိမ္သူမျဖစ္ဆိုတဲ႔ စကားသာမွန္ရင္ က်ေနာ္ တို႕ ၂ ေယာက္ ေရွ႕ ခရီးဆက္စရာ မရွိပါဘူး၊ ဒါေပမဲ႔ လုပ္ၿပီးတဲ႕ အလုပ္တခု (ခ်စ္ ျခင္းဟာလည္း အလုပ္တခု ဘဲေနာ္)၊ (ဘဝ တခုကို ဖန္တီးရမွာ ဆိုေတာ႔ အေရးႀကီး တဲ႔ အလုပ္တခု ပါဘဲ၊ ) ကို ေနာက္မဆုတ္ခ်င္ တဲ႔ ဆႏၵ နဲ႔ မတူတာ ကို တူေအာင္ညွိမယ္ ဆိုၿပီး ေရွ႕ဆက္ ခဲ႔ၾကတာပါ။

က်ေနာ္တို႕ ၂ေယာက္မွာ စကားေျပာရင္ေတာင္ ေကာင္းေကာင္းေျပာလို႕ မရပါဘူး၊ က်ေနာ္ ကအျမဲတန္း က်ယ္က်ယ္ ဘဲေျပာတတ္တယ္၊ စိတ္အားထက္သန္ရင္ ပိုက်ယ္လာတယ္။ အဲဒါကို အၿမဲတန္း တိုးတိုး၊ တိုးတိုး နဲ႕ ဆိုေတာ႔ စကား ေျပာရတာ တခါတေလ စိတ္ ညစ္ညစ္ သြားတယ္၊ ေျပာခ်င္စိတ္ေတာင္ ကုန္ကုန္ သြားတယ္၊ တရက္တေလ အလုပ္မွ မဟုတ္တာ၊ ေျပာတိုင္း သတိထားေနရတာဆိုေတာ႔၊ အဲဒီ လို စကားေျပာ တဲ႔ အက်င္႔ က က်ေနာ္႔ အတြက္ တသက္လံုး ပါလာတာကိုး။

ဒါေပမဲ႔ တေယာက္ မႀကိဳက္တဲ႔ အရာကို ဒါ ငါ႔ အက်င္႔ ဘဲ တသက္လံုး ဒီလိုေျပာလာတာဘဲ ဆိုၿပီး ေနၿမဲတိုင္း ေနလို႕မရပါဘူး၊ ခဏေတာ႔ ဘာမွ မျဖစ္ဘူးေပါ႔ ၾကာလာရင္ ဘယ္သည္းခံႏိုင္ေတာ႔ မွာလည္း၊ က်ေနာ္ လည္း က်ေနာ္ တတ္ႏိုင္တာဆိုရင္ သူမႀကိဳက္ဘူး ဆိုရင္ ေလွ်ာ႔ေပးပါတယ္၊ မေလွ်ာ႔ႏိုင္ တာကေတာ႔ ႏိုင္ငံေရး နဲ႔ ပတ္သက္ တဲ႔ အယူအဆေတြပါဘဲ။ 

ခ်စ္ျခင္းဟာ ေလးစားျခင္းပါမွ တည္ၿမဲပါတယ္၊ ေလးစားျခင္း မရွိတဲ႔ ခ်စ္ျခင္းဟာ ေရရွည္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ တေယာက္ အေတြးအေခၚ၊ အယူအဆ ေတြကို တေယာက္က နားေထာင္ ၿပီး အျပန္အလွန္ လက္ခံႏိုင္ ေအာင္က်ဳိးစားရပါတယ္။ သူ႕ က တခုေကာင္းသြားတာက အမွန္ကို လက္ခံႏိုင္ျခင္းပါဘဲ၊ က်ေနာ္႔ ရဲ႕ အေထာက္ အထား ေတြနဲ႔ အျမဲတန္း ေျပာဆို ေနတာကို လက္ခံၿပီး၊ မဆလ စနစ္ဆိုးၾကီး ကို ခါးသီး စျပဳ လာပါတယ္။

 ဒါေၾကာင္႔လည္း က်ေနာ္တို႕ ၂ေယာက္ ေရွ႕ေလွ်ာက္လို႔ ရခဲ႔တာပါ။ က်ေနာ္ အဲဒီအခ်ိန္ ကသိေနတဲ႔ အသိတခုရွိတယ္၊ ဘယ္မွာ ဖတ္ဘူးလည္းေတာ႔ မမွတ္မိေတာ႔ဘူး၊ အဲဒီ စာအုပ္ထဲမွာ ပါတဲ႔ ဇာတ္လိုက္ ဘဲဆိုပါေတာ႔ သူငယ္ငယ္က လူေတြဟာ မေကာင္းမႈေတြ၊ မမွန္တာ ေတြကို လုပ္တယ္ဆိုတာ မသိလို႕ လုပ္တယ္ လို႕ ထင္တာ၊ သူတို႕ကို ေသခ်ာျပန္ရွင္း ျပလိုက္ရင္ သိသြားရင္ မလုပ္ေတာ႔ဘူးေပါ႔၊ တကယ္တန္း ေတာ႔ အဲဒါမဟုတ္ပါဘူး ဆိုတာ သူႀကီးလာမွ တေျဖးေျဖးသိလာတယ္ လို႔ေျပာပါတယ္၊ ဒီလိုပါဘဲ တကမာၻလံုးက ဝိုင္းၿပီး ကန္႔ကြက္၊ အားလံုးက မွားပါတယ္ ဆိုတာေတာင္ သူတို႔ မွ မွန္ပါတယ္ လို႕ ေဗ်ာင္ညာေနတဲ႔ သူေတြရွိ ေနတာ ကိုၾကည္႔ရင္သိႏိုင္ပါတယ္။


သူက က်ေနာ္ေျပာျပတဲ႔ ႏိုင္ငံေရးေတြကို သေဘာေပါက္ ပါတယ္။ လက္လည္း ခံပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ ဒီစနစ္ဆိုး ႀကီး ဟာျပဳတ္မက် ႏိုင္ေသးဘူးေပါ႔၊ က်ေနာ္ ဒီလို ေျပာေနတာေတြကိုလည္း စိတ္ကူးယဥ္ လြန္းတယ္လို႕ ထင္တယ္၊ သူေျပာတာလည္း မမွားပါဘူး၊ အဲဒီ အခ်ိန္က ဒီလို အေရးအခင္းႀကီးျဖစ္ၿပီး အဲဒီလို အစိုးရႀကီး ျပဳတ္က် သြားမယ္ ဆိုတာ ယံုႏိုင္စရာမွ မရွိတာ။

တကယ္လို႕ က်ေနာ္ ေျပာသလို႕ျဖစ္ဘို႔ဆိုရင္ေတာင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာမယ္ေပါ႔၊ အဲဒီေတာ႔ က်ေနာ္႔ကို ေအးေအးေနဘို႔ ေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း ေအးေအးေနပါတယ္၊ က်ေနာ္ လို႕ ဘာမွ မဟုတ္တဲ႔ မိန္းမ တေယာက္က ဘာေတြမ်ား လုပ္လို႕ရမွာလည္း။

ဒါေပမဲ႔ က်ေနာ္႔ သိသေလာက္ေတာ႔ ေျပာေနမွာဘဲ၊ ေလေသနပ္ နဲ႔ေတာ႔ တိုက္ေနမွာဘဲေပါ႔၊ သူက ျမန္မာ လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ထံုးစံအတိုင္း အေၾကာက္တရားက ႀကီးစိုးထားပါတယ္၊ အေျပာင္းအလဲ ေတြကို လက္ခံလိုက္ ရင္ ျဖစ္လာမွာေတြကို ေၾကာက္တတ္တဲ႔ စိတ္ရွိပါတယ္။ မူလ အေနအထား တခုပ်က္သြားမွာကို ေၾကာက္ပါတယ္။ အဲဒါ က်ေနာ္သိတဲ႔ ျမန္မာ အမ်ားစုရဲ႕စိတ္ဓါတ္ပါဘဲ။

ေနာက္ၿပီး လူေတြရဲ႕ ခံယူခ်က္ ဆိုတာ ကိုယ္ေရာက္ေနတဲ႔ အေနအထား ေပၚမွာ လိုက္ၿပီး ေျပာင္းလဲ သြားတတ္ ၾကပါတယ္၊ ဥပမာသူ႔ အတြက္ ျပည္ေတာ္သာ ေနတဲ႔ လူတေယာက္ဟာ၊ အေျပာင္းအလဲ တခုျဖစ္လိုက္ရင္ သူ႕အတြက္ ဘယ္လို ထိခိုက္သြားမလည္းဆိုတာ အရင္ၾကည္႔ပါတယ္။

ဒီအေျပာင္းအလဲ ဟာ အားလံုး အတြက္ ဘယ္ေလာက္ အက်ဳိးရွိရွိ သူ႕အတြက္ နဲနဲေလာက္ထိခိုက္ မယ္ထင္ရင္ ဒီအေျပာင္းအလဲ ကို လက္မခံဘို႔ မ်ားပါတယ္။ အမွန္ေတာ႔ အဲဒီလို ေျပာင္းလဲျခင္းဟာ သူ႕အတြက္လည္း ပိုေကာင္းရင္ ေကာင္းသြားမွာ အဲဒါကို လက္မခံ ၾကပါဘူး။ ဒါဟာ သာမန္လူေတြ အတြက္ဘဲ ေျပာတာပါ။

တခ်ဳိ႕ ကေတာ႔ ရွိတာေပါ႔ ဗ်ာ၊ တခုခုေျပာင္းလဲ သြားရင္ ႀကိဳးစင္တက္ရမယ္႔ သူေတြ သူတို႕ကေတာ႔ ဘယ္လိုမွ အေျပာင္းအလဲ ကိုမွ လက္မခံႏိုင္တဲ႔ လူမိုက္ႀကီးေတြေပါ႔၊ လူမိုက္ႀကီးေတြ လို႔ က်ေနာ္ ေျပာတာေနာ္၊ လူမိုက္ႀကီး ေတြ ဟဲ..ဟဲ။

က်ေနာ္ စာဖတ္တာေတာ႔ ေျပာၿပီး ၿပီ ေနာ္၊ သူ ကလည္း စာဖတ္ပါတယ္၊ က်ေနာ္ ေလာက္ေတာ႔ ဘယ္ဖတ္ မလည္း၊ ဒါေပမဲ႔ မဆိုးတဲ႔ အဆင္႔မွာ ေတာ႔ ပါပါတယ္၊ စာအုပ္ တအုပ္ ဖတ္ၿပီးရင္ က်ေနာ္တို႔ ေဆြးေႏြး ႏိုင္တဲ႔ အဆင္႔ ရွိပါတယ္၊ က်ေနာ္ က စာဖတ္တာကုိ ႀကိဳက္ေတာ႔ ပိုၿပီး အခ်ိန္ေပးဖတ္ပါတယ္။

က်ေနာ္ သူ႕အေပၚမွာ ဘယ္ေတာ႔မွ အေလွ်ာ႔ မေပးတာကေတာ႔ ႏိုင္ငံေရး အယူအဆေတြ ပါဘဲ၊ က်ေနာ္ က ဒီအစိုးရဟာ ဘယ္လိုမွ မေကာင္းဘူး၊ ျမန္မာျပည္ ဟာ ဒီအစိုးရ လက္ထက္မွာေတာ႔ ဘယ္ေတာ႔ မွ ဘာမွ ေအာင္ျမင္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ဘယ္လို အက်င္႔ပ်က္ေနတာ၊ ဘယ္လို မဟုတ္တာ ေတြလုပ္ေနတာ၊ လုပ္ခဲ႔တာ ဆိုတာေတြကို အေထာက္ အထားေတြနဲ႔ ေျပာပါတယ္။ တခ်ိန္မွာ ဒီအစိုးရ ျပဳတ္က်လိမ္႔မယ္၊ မတရားမႈ႕ေတြ ဒီေလာက္လုပ္ထားတာ ေတြ အတြက္ ျပည္သူ႕ ရဲ႕ ဒဏ္ခတ္ ျခင္းကို ခံရလိမ္႔မယ္ ဆိုတာ ေတြကို အၿမဲတန္းေျပာပါတယ္။

(မိတ္ေဆြ မ်ား သည္းခံပါ၊ ေမ႔မသြားဘို႕ သတိေပးပရေစ၊ က်ေနာ္ ေျပာတာ မဆလ အစိုးရ ျဖစ္ပါတယ္၊ အထင္ မွားသြားမွာကို ေၾကာက္လွပါတယ္။)

အပို္င္း (၅) ဆက္ရန္၊




2 comments:

Anonymous said...

အခ်စ္ေရးကလဲ နိုင္ငံေရးနဲ႔မကင္း (အမေရႊစင္ဘေလာ႔)
စီးပြားေရးကလဲ နိုင္ငံေရးနဲ႔မကင္း
ပညာေရး၊ ဘာေရး၊ ညာေရးေပါ့ဗ်ာ
ဒါေတာင္ က်ဳပ္တို႔မွာ နုိင္ငံအေရးကင္းရွင္းေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္ပါမွ အလုပ္ရမွာ.......
ရာထူးတိုးမွာ..........
.........................
..........................
အင္း.....ဟုိသီခ်င္းလိုေပါ့ေလ
တတ္လဲတတ္နိုင္တယ္ တတ္လဲမတတ္နိုင္ပါ
ကိုရီးယားကားျပတဲ့သူေတြလိုေတာ့ တပတ္ ၂ ရက္မလုပ္ပါနဲ႔ေနာ္
မီးပ်က္လို႔ မၾကည္႔လုိက္ရတာနဲ႔
အလုပ္မအားလို႔နဲ႔ဆိုေတာ့ မၾကည္႔ျဖစ္တာမ်ားပါတယ္
အင္တာနက္ကေလးကိုင္နိုင္တုန္း အားလံုးေပါင္းျပီးဖတ္သြားပါရေစ မ်ားမ်ားနဲ႔ ျမန္ျမန္ေရးနိုင္ပါေစ က်န္းမာပါေစ ဟဲဟဲ....
က်န္းမာမွ လန္းျဖာမွာ အေတြးေတြေလ

Anonymous said...

"ခ်စ္ျခင္းဟာ ေလးစားျခင္းပါမွ တည္ၿမဲပါတယ္၊ ေလးစားျခင္း မရွိတဲ႔ ခ်စ္ျခင္းဟာ ေရရွည္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ " ဆုိတာကိုေတာ့ ေသခ်ာမွတ္သြားမိတယ္ မမေရႊစင္.....။


ခ်စ္ညီမေလး